Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Mesruh
dc.contributor.authorBüyüktekin, Muhammet Ali
dc.date.accessioned2020-12-04T14:20:18Z
dc.date.available2020-12-04T14:20:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88905
dc.description.abstractBilimsel ve teknolojik alandaki hızlı gelişmeler, her alanda olduğu gibi müzik sanatını da oldukça etkilemiştir. Teknolojideki bu hızlı değişim, bilgisayar yazılımlarından donanımlara kadar sürekli bir gelişim göstermekte, bir müzisyenin, bir müzik öğretmeninin veya bir müzik öğrencisinin ses kayıt ve müzik teknolojilerinden yararlanabileceği birçok seçenek sunmaktadır. Müzik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin; teknolojinin gelişmesiyle birlikte müzik teknolojilerini tanıması, öğrendiği bilgilerle kendi çaldığı enstrümanı düzgün bir şekilde kaydedebilmesi, müzik beceri ve donanımıyla kendi ürünlerini amatör veya profesyonel düzeyde ortaya çıkarabilmesi öğrencinin müzikal yeteneklerinin keşfedilmesine katkı sağlamaktadır. Günümüzde müziği icra etmek kadar önemli olmaya başlayan, müzik icrası ile bir bütün olarak değerlendirilen ve üretiminden dinleyiciye ulaştırılmasına kadar etkisini gösteren ses kayıt ve müzik teknolojileri, bu alandaki eğitimin önemini artırmaktadır.Bu çalışma; müzik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin bulunup bulunmadığını öğrenmek ve hangi başlıklar altında öğretildiğini saptamak bakımından, ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin içeriği hakkında bilgi sahibi olmak, dersin uygulandığı fiziksel ortamları saptamak bakımından, ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin etkinliğini saptamak ve daha etkili hale getirilmesi bakımından önem taşımaktadır.Araştırmada ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin öğretimine yönelik bir durum tespiti yapmak amaçlanmıştır. Literatür taraması ve nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme formu tekniği kullanılmış, müzik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin öğretiminin gerçek anlamada yapılamadığı ve bu derslerin bir gereklilik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma veri ve sonuçlarının bundan sonra yapılacak araştırmalara ışık tutacağı inancı taşınmaktadır.
dc.description.abstractRapid developments in the scientific and technologic areas influenced the art of music as did in all domains. This rapid change in technology has a continuous development from the computer hardware to software, providing various choices in sound recording and music technologies that a musician, a music teacher, or a music student can benefit from. For the students attending the higher education institutions of music, developing technology contributes to recognition of music technologies, supports proper recording of the instrument that the student plays through the knowledge that is learned by one's own, helps to create one's own amateur or professional music products through the musical talents and equipment, thus, contributes to discovering the musical talents of the students. Today, the sound recording and music technologies, which started to be as important as playing the music itself, which are accepted as a whole with playing the music, and which are influential from the production of music to its delivery to the listeners, increase the importance of education in this field.This study is vital since it examines whether there are sound recording and music technologies courses in higher education institutions of music and determines under which titles they are taught, since it seeks to have information about the contents of the sound recording and music technologies courses and determines the physical environments that these courses are taught, since it detects the efficiency of these courses in order to make them more efficient. In this study, it was aimed to make an assessment for the teaching approaches of the sound recording and music technologies courses. The interview form technique, which is one of the methods of literature review and qualitative research, was used in this study. It was concluded that, in the higher education institutions of music, the courses of sound recording and music technologies cannot be conducted in real terms, and these courses should be a requirement. It is considered that the findings and results of this study will light the way for further studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin öğretimi
dc.title.alternativeTeaching sound recording and music technologies in higher education institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMusic technology
dc.identifier.yokid10285818
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587925
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineTürk Musikisi Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess