Show simple item record

dc.contributor.advisorBozdoğan, Aykut Emre
dc.contributor.authorAlici, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-04T13:52:50Z
dc.date.available2020-12-04T13:52:50Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88129
dc.description.abstractFen bilimleri ile matematik arasında sıkı bir ilişki olduğundan matematiğe karşı geliştirilen tutumun fen ve teknoloji ders başarısına etkisinin olacağı tahmin edilmektedir. Bu durumun çeşitli değişkenler açısından incelenmesinin fen eğitimine katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi fizik konularındaki akademik başarıları ile matematik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Giresun'da gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Giresun ili ilköğretim okullarındaki 8. sınıf öğrencileri; örneklemini ise Giresun il merkezi ile Giresun iline bağlı bazı ilçe ve köylerde bulunan toplam 8 ilköğretim okulunda öğrenim gören 562 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgiler Anketi, Kuvvet ve Hareket Ünitesi Başarı Testi ile Duatepe ve Çilesiz'in (1999) geliştirdiği Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada istatistiksel analiz yöntemlerinden frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma analizi, t-testi, Anova ve Scheffé Testi ile Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin matematik tutum puanları orta düzeyde bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin kuvvet ve hareket ünitesi akademik başarı puanları da orta düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin hem tutum hem de başarı puanlarının cinsiyete, ailenin eğitim durumuna ve yaşadıkları yerleşim birimine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin fen ve teknoloji dersi fizik konularındaki akademik başarıları ile matematik tutumları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik Tutumu, Fen Başarısı, Fen Eğitimi, İlköğretim.
dc.description.abstractIt?s expected that attitudes which are being developed towards mathematics affect the success of science and technology lessons since there is a strong relationship between mathematics and science and technology lessons. It?s thought the examination of this situation in terms of various variables will contribute to science education. The purpose of this research is to examine primary 8th grade students' academic achievements in physics unites of science and technology lessons and their mathematics attitudes in terms of several variables and to determine the relationship between the two. Survey method was used in this research. Research was carried out in Giresun in the academic year 2011-2012. The population of this research are primary 8th grade students in Giresun and the sample of this research are 562 primary 8th grade students who study at 8 primary schools from center of Giresun and some towns and villages in Giresun. Personal Information Questionnaire and Force and Motion Unit Achievement Test developed by the researcher and Mathematics Attitude Scale developed by Duatepe and Çilesiz (1999) are used to collect data. In this research, frequency, percent, mean and standard deviation analysis from statistical analysis methods, t-test, Anova with Scheffé test and Pearson's correlation analysis were performed. As a result, students' mathematics attitude scores were found medium level. Also, students' academic achievement scores of force and motion unit were found medium level. It?s determined that the achievement scores and attitude scores of students indicate significantly differences according to gender, their families? education and their settlements. It?s determined that there is a medium and statistically significant positive correlation between students' academic achievements in physics unites of science and technology lessons and mathematics attitudes.Key Words: Mathematics Attitude, Achievement of Science, Science Education, Primary Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi fizik konularındaki akademik başarılarının matematik tutumu ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between primary 8th grade students' academic achievements in physics unites of science and technology lessons and mathematics attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.identifier.yokid432761
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380635
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess