Bilim uygulamaları dersi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Giresun ili örneği)
dc.contributor.advisor | Şengül, Ümit | |
dc.contributor.author | Bozdoğan, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:51:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:51:55Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88098 | |
dc.description.abstract | Yapılan çalışmanın amacı Bilim Uygulamaları seçmeli dersini seçen ortaokul öğrencilerinin ve bu dersi yürüten öğretmenlerin ders ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırma betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre gerçekleştirilmiştir. 2013-2014 öğretim yılında gerçekleştirilen çalışmaya Giresun ilindeki ortaokullar arasından tesadüfî olarak seçilen 3 il merkezi, 5 ilçe merkezi ve 5 köy okulunda `Bilim Uygulamaları` dersini seçen toplam 359 ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencisi ve öğrencilerin bu derslerini yürüten toplam 17 Fen Bilimleri öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın problemine ve alt problemlerine cevap bulabilmek için veri toplanması sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen anketi ve öğrenci anketinden yararlanılmıştır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde toplanan verilerin gerekli istatistiksel çözümleri için (f) frekans ve (%) yüzde; bağımsız değişkenler arasındaki farklılıkların tespiti için ise ki-kare analizlerinden yararlanılmıştır. Öğrenci ve öğretmen anketlerindeki açık uçlu soruların analizi ise içerik analizine dayalı olarak değerlendirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda Bilim Uygulamaları dersinin daha çok Fen Bilimleri ve Matematik dersine ilgi duyan öğrenciler tarafından tercih edildiği görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin tamamına yakınının fen konularına ilgi duymaları ve deney ve gözlem yapmayı sevdikleri için bu dersi seçtikleri tespit edilmiştir. Yine öğrencilerin bu dersi seçmelerinde sadece kendi isteklerinin etkili olmadığı; bu süreçte ailelerin ve okul idarecilerinin/öğretmenlerinin etkili olduğu tespit edilmiştir. Dersin tercih edilme nedenleri incelenmiş ve bazı değişkenler kapsamında anlamlı farklar olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra araştırmaya katılan öğretmenlerin yaklaşık yarısının Bilim Uygulamaları dersini kendi isteğiyle yürüttüğü ancak tamamına yakınının bu dersi yürütmekten dolayı mutlu olduğunu ifade ettiği görülmüştür. Yine Bilim Uygulamaları dersini yürüten öğretmenlerin tamamının bu ders kapsamında daha önce hizmet içi eğitim almadığı ve yine tamamının bu ders kapsamında hizmet içi eğitim almak istediği tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamına yakını Bilim Uygulamaları dersinin öğrencilere bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarda katkısı olduğunu ve dersin tam manasıyla amacına ulaştığını düşündükleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bu ders kapsamında çeşitli sorunlarla karşılaştıkları da tespit edilmiştir. Bunların başında ders ile ilgili kitap vs. gibi yazılı bir materyalin olmaması ve dersin nasıl işlenmesine yönelik bir bilgilendirme yapılmamasından dolayı yaşanan tecrübesizlik, sınavla/notla değerlendirme yapılamamasından dolayı öğrencilerin dersi ciddiye almaması/ilgisiz olması ve dersin genellikle son saatlere konması gelmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine the views of the secondary school students who selected the Implementation Science elective course and the teachers who instruct this course. The research was carried out with descriptive survey method. The study was conducted in the secondary schools in Giresun during 2013-2014 education year. A total of 359 5th and 6th grade students who selected `Implementation Science` course and 17 science teachers who instructed the course participated in the study. The population of the study was randomly selected from 3 schools in the city centre, 5 schools in the towns, and 5 village schools. During the data collection process, a teacher questionnaire and student questionnaire developed by the researcher were used to seek answers for the problem and sub problems of the research. Frequency (f) and percentages (%) were used for the statistical analysis of the data gathered within the framework of the main objective of the study and chi-square analysis was used to determine the differences between the independent variables. The open–ended questions in teacher and student questionnaires were analysed and evaluated by conducting content analysis. It was revealed in the study that Implementation Science course was mostly preferred by the students who were interested in Science and Mathematic course. It was found that nearly all the students participating in the study selected this course as they took interest in science subjects and they liked doing experiments and observations. Moreover, the results revealed that while selecting the course, the students' desires and the families and school administration/ teachers were effective. The reasons why the course was preferred were examined and it was revealed that there were significant differences regarding some variables. In addition to this, nearly half of the teachers participating in the study instructed Implementation Science course voluntarily; however, almost all of them stated that they were happy to instruct this course. It was determined that all the teachers instructing the course did not receive in-service training regarding this course and almost all of them stated that they wanted to receive in-service training regarding the course. Almost all the teachers in the study stated that Implementation Science course made contributions to the students in cognitive, affective, and psychomotor domains and the course achieved its goal in a strict sense. It was identified that teachers encountered some problems within the course. The problems encountered can be listed as follows: lack of course materials or written materials about the course, and lack of experience because of not being informed about how to teach the course, lack of student interest in the course because of not assessing it with exams/ grades and the course usually being the last lesson on the timetable. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilim uygulamaları dersi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Giresun ili örneği) | |
dc.title.alternative | Examination of student and teacher views about implementation science course with regard to different variables (the case of Giresun province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10056078 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415487 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |