Show simple item record

dc.contributor.advisorBozdoğan, Aykut Emre
dc.contributor.authorÖzdemir, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-04T13:51:45Z
dc.date.available2020-12-04T13:51:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88092
dc.description.abstractBu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı'nın FATİH Projesi kapsamında okullarda kullanılacak olan tablet bilgisayarlarla ilgili Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel desenlerden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinde görev yapan toplam 133 Fen Bilimleri öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programında yüzde, frekans ve Ki-kare testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin %83'ünün Fen Bilimleri dersinde tablet bilgisayar kullanımını desteklediği, öğretmenlerin %79'unun tablet PC kullanımını öğrenmek için hizmet içi kurs almayı istediği ve öğretmenlerin %68'inin görev yaptıkları okulların tablet PC kullanımı için uygun olduğu belirtilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin cinsiyeti, bilgisayar kullanım sıklığı ve okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenleri ile tablet bilgisayarları destekleme durumları arasında da anlamlı bir fark görülmüştür. Bunlara ilaveten Fen Bilimleri öğretmenleri tablet bilgisayarların Fen Bilimleri derslerinde kullanılmasının en önemli avantajlarını, `Fen Bilimleri dersini görsellerle ve animasyonlarla daha eğlenceli hale getirebilir`, ` Fen Bilimleri dersinde soyut kavramların anlaşılmasını kolaylaştırabilir` ve `Fen Bilimleri derslerinde yapılamayacak etkinliklerin animasyonlarla gösterilmesini sağlayabilir` şeklinde belirtmişlerdir. Öğretmenler tablet bilgisayarların en önemli dezavantajlarını ise `Tablet bilgisayarların yaydığı radyasyon, sağlığa zarar verebilir`, `Öğrenciler derste facebook, twitter gibi dersin içeriğiyle ilgisi olmayan sitelere girebilir` ve `Öğrenciler arasındaki sosyal etkileşimi azaltabilir` şeklinde belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the views of science teachers' about tablet computer project of Ministry of National Education FATİH Project in terms of different variables. Descriptive survey method was used in the research. The sample of this study consisted of 133 science teachers in 2012–2013 academic year who is working in Giresun province. The data were obtained by using survey form which was developed by researcher. The data were analyzed via SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) by utilizing frequency, percentages and Chi-Square test. The result of the study was showed that 83% of the teachers support using tablet PC in courses, 79% of them want to take courses in order to learn tablet PC using and 68% of them think that their school are suitable for tablet PC using. Also; it is found that there are significant differences in gender status of teachers, frequency of computer using and school status between the status of support tablet PC. In addition, according to science teachers, the most important advantages of tablet PC using in science courses `Science courses can more fun with visuals and animations`, `Intangible things can be understood easily in science courses` and `Effectiveness activities can be done with animations in science courses`. They were also expressed the most disadvantages of tablet PC using in science courses `The radiation of tablet PC spread may give harm to health`, `Unsuitable sites for couses like facebook, twitter can be entered by students` and `Social interaction can reduce among the students`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin tablet bilgisayarların derslerde kullanımına ilişkin görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi: Giresun ili örneği
dc.title.alternativeExamination of science teachers' views related to tablet pc using in courses in terms of different variables: Example of Giresun province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10035265
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380638
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess