dc.contributor.advisor | Karslı Baydere, Fethiye | |
dc.contributor.author | Yiğit, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:51:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:51:01Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88066 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Bağlam Temelli Öğrenme (BTÖ) yaklaşımının REACT stratejisine göre hazırlanan öğretim materyallerinin 12. sınıf öğrencilerinin, ''Organik Bileşik Sınıfları'' ünitesi ''Hidrokarbon Bileşikleri'' (alkan, alken, alkin) konusundaki kavramsal değişimlerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test dizaynlı basit deneysel yöntem kullanılmıştır. Ayrıca kavramsal değişimin kalıcılığını test etmek için geciktirilmiş son test uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Ordu İli Gölköy İlçesindeki Gölköy Fatih Anadolu Lisesi'nin 12. sınıfında öğrenim gören toplam 20 öğrenciden oluşmaktadır. Uygulamalar BTÖ yaklaşımının REACT stratejisine göre geliştirilen çalışma yaprakları kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmada veriler, Hidrokarbonlar Kavram Testi (HiKaT), kavramlar ve uygulamalar hakkında yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılarak toplanmıştır. HiKaT'ten elde edilen verilerin istatistiksel analizleri öğrencilerin ön ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir (F(2-57)=19,11, p<0,05). Başka bir ifadeyle öğrencilere BTÖ yaklaşımına yönelik yapılan uygulamalar, onların son test puanlarında ön teste göre anlamlı derecede bir artışa sebep olmuştur. Yapılan uygulamaların ne derece kalıcı olduğunu öğrenmek için uygulanan geciktirilmiş son test sonuçlarının ise ön teste göre anlamlı bir fark yarattığı (F(2-59)=19,110, p<0,05), buna karşın son test ve geciktirilmiş son test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı (p>0,05) görülmüştür. Araştırmada geliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin, ele alınan konularda alternatif kavramlarını gidererek olumlu yönde kavramsal değişim gerçekleştirmelerinde etkili olduğu, bu kavramların uzun süreli belekte tutulmasını sağladığı ve geliştirilen materyallerin uygulanabilirliğinin yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. REACT stratejisinin farklı konu ve branşlarda da etkililiğinin araştırılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Hidrokarbon Bileşikleri (Alkan, Alken, Alkin) Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımı, REACT Stratejisi, Alternatif Kavram, Kavramsal Değişim. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was investigate the effects of teaching materials prepared according to the REACT strategy of context based learning approach on12th grade students' conceptual changeon the subject of hydrocarbons (alkane, alkene and alkyne) in organic compounds unit. The study was carried out within a pretest-posttest-delayedtest designsimple-experimental method and was conductedwith 2012th grade students, studying Fatih Anatolian High Schoolin Gölköy-Ordu city. The applications were carried out by using worksheets developed according to the REACT strategy of context based learning approach. In the study, the data were gathered by using Hydrocarbons Concept Test (HCT) and semi-structured interviews about concepts and applications. The statistical analysis of the data gathered from HCT shows that there is a meaningful difference between the students' scores of pretest and posttest (F(2-57)=19,11, p<0,05) in favor of the post-test. In other words, the lessons conducted by the context based learning approach caused a meaningful increase in students' posttest results when compared to their pretest. It was seen that the results of delayed test applied to learn how much permanent the applied applications were, created a meaningful difference compared to pretest (F(2-59)=19,110, p<0,05), while it was seen that there was not a meaningful difference between the scores of posttest and delayed test (p>0,05). It was concluded that the materials developed according to the REACT strategy of context based learning approachin the study were effective in students' making conceptual change in a positive way by removing alternative concepts in handled subjects. Also, it was concluded that the teaching materials stored ''hydrocarbons'' concepts in long term memoryand the applicability of developed materials were high. It was recommended that the effectiveness of REACT strategy be studied in different subjects and branches. Key Words: Hydrocarbons (Alkane, Alkene, Alkyne), Context Based Learning Approach, REACT Strategy, Alternative Concept, Conceptual Change. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 12. sınıf öğrencilerinin hidrokarbon bileşikleri konusundaki kavramsal anlamalarına, bağlam temelli öğrenme yaklaşımının react stratejisine göre hazırlanmış materyallerin etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of materials prepared according to the react strategy of context based learning approach to the conceptual changingof 12th grade students in the subject of hydrocarbons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10089363 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415485 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |