dc.contributor.advisor | Şengül, Ümit | |
dc.contributor.author | Alici, Gülşen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:50:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:50:35Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88051 | |
dc.description.abstract | Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarında kullanılan teknikler arasında yer alan performans görevleri ve projeler, eğitim öğretim sürecinde en sık kullanılan tekniklerdir. Bu araştırmanın amacı, İlköğretim ikinci kademe öğrencileri, öğrenci velileri ve öğretmenlerinin fen ve teknoloji derslerinde verilen performans görevlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu kapsamda öğretmen, öğrenciler ve öğrenci velilerinin görüşleri ışığında performans görevlerinde karşılaşılan sorunların tespit edilmesi ve çözüm getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede ilköğretim fen ve teknoloji derslerinin amaçlarına ulaşması için performans görevleri hakkında, sorumlu yönetici, kurum ya da kuruluşların bu konuda bilgi sahibi olmaları önem taşımaktadır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, toplam 1294 ilköğretim II. kademe öğrencisi, 75 öğrenci velisi ve 34 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğrenciler için, öğretmenler için ve veliler için ayrı ayrı hazırlanan Kişisel Bilgiler Anketi ve Performans Görevlerine İlişkin Görüşler Anketi'nden elde edilmiştir. Araştırmada betimsel istatistik yöntemlerinden frekans ve yüzde analizi, bağımsız değişkenler arasındaki farklılıkların tespiti için ki-kare testi ile fisher ki-kare kesinlik analizi yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda öğretmenler performans görevlerinin öğrencilerin kendilerinin geliştirmelerine yardımcı olduğunu, edindikleri bilgilerin kalıcı olmasına katkı sağladığını, derse aktif katılımı sağladığını, üst düzey düşünme becerilerini ve öğrencilerin fen ve teknoloji dersine olan ilgisini ve başarısını arttırdığını belirtmişlerdir. Bununla birlikte öğrencilerin, performans görevlerinin hazırlarken velilerinden yeterli yardım aldıklarını, velilerin, öğrencilere verilen performans görevlerine karşı ilgisiz davrandıklarını, performans görevlerinin çoğu veliler tarafından yapıldığından, görevlerin öğrencilere fazla bir şey kazandırmadığını belirtmişlerdir. Öğrenciler ise performans görevlerini hazırlamak için verilen zamanın yeterli olduğunu, performans görevlerinden aldıkları notlarla eksik oldukları ve iyi oldukları yönlerini görebildiklerini, araştırma ve inceleme becerilerini geliştirdiğini belirtirken bunun yanı sıra performans görevlerini hazırlarken ne yapmaları gerektiğini bildiklerini, verilen performans görevlerinin bazen çok zor olduğunu belirtmişlerdir. Veliler ise çocuklarının, performans görevlerini yaparken kendilerine ara sıra danıştıklarını, performans görevlerini gerçekleştirirken, diğer ödevlerine ve derslerine zaman ayırmakta güçlük çekmediklerini ve çocuklarının, performans görevlerinin raporlarını yazmakta zorluk çekmediklerini, performans görevlerini gerçekleştirirken, başarısızlık korkusu yaşamadıklarını, çocuklarının, kendisinin hazırlamış olduğu performans görevlerinin arkadaşlarının ödevlerinden kötü olacağını düşünmediklerini, çocuklarının, verilen performans görevlerini nasıl yapacağını bildiklerini ve performans görevlerinin çocuklarının kendine güvenini artırdığını, araştırma yapmayı sevemeye başladıklarını ve performans görevlerinin verilmesiyle, çocuklarının ders notlarının yükseldiğini ifade etmişlerdir. Bunun yanı sıra çocuklarının, sınavlara çalışmasını, performans görevlerine çalışmasından daha önemli bulduklarını belirtmektedirler. Genel olarak öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin performans görevlerine yönelik olumlu görüşler belirttikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Performans Görevleri, Alternatif Durum Belirleme Yaklaşımları, Fen ve Teknoloji Dersi, Öğretmen, Öğrenci, Veli Görüşleri | |
dc.description.abstract | Performance tasks and projects, which are among the techniques used for alternative assessment and evoluation approaches, are among the most commonly used techniques within the process of education. The aim of this study is to find the opinions of 6th, 7th and 8th graders, parents and teachers on the performance tasks in science and technology classes. Within this context, the study aims is to find out the problems faced in performance tasks in the light of opinions of teachers, students and parents and to bring solutions to this problem. Thus, it is importance of administrators, institutions or organizations to be informed about this in order to help primary school science and technology classes in reaching their aims within this context. One of the descriptive research methods, the survey method has been used in the study. The working group of the study consists of 1294 students, 75 parents and 34 science and technology teachers. The data was obtained through Personal Information Survey and Survey on Opinions About Performance Tasks. The study used descriptive statistic methods such as frequency and percentage analysis and chi-square test fisher chi-square test certainly analysis to determine the differences between independent variables. As a result of this research teachers reported that students' performance tasks help to improve themselves, the information presented by the students of performing tasks that contribute to be permanent, performance tasks allows active participation of students to the lessons, performance tasks increases the higher level thinking skills and performance tasks improve students' interest in science and technology courses and student achievement. However, teachers reported that students are getting enough help from their parents in preparing their performance tasks, parents, act indifferent performance tasks given to students and performance tasks does not add anything more to students because the most of performance tasks is being done by parents. Students reported that given time is enough to prepare performance tasks, they can see the aspects where they are missing or well with notes taken from their performance tasks, performance tasks develop research and analysis skills. As well as, students reported that they know what to do when preparing performance tasks, given performance tasks are sometimes very difficult. Parents reported that children sometimes consult to them while doing performance tasks, children do not attract difficulty to take the time to other assignments and lessons when performing tasks and do not attract difficulty to write reports of performance tasks. Also, parents refers to that children do not experience fear of failure when performing tasks, children, never think that their performance tasks would be worse than friends work, children know how to do the given performance task and performance tasks increase children's self-confidence, children begin to love to do research, the granting of performance tasks increasing children's lesson notes. As well as, parents reported that the work of children's to exams is more important than performance tasks. Generally, the students, teachers and parents had positive opinions on performance tasks.Key words: Performance tasks, Alternative situation indicating approaches, Science and technology lesson, Opinions of teachers, studens and parents | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademede (6., 7. ve 8. sınıflar) fen bilimleri derslerinde verilen performans görevlerine yönelik öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri (Giresun ili örneği) | |
dc.title.alternative | The opinions of students, teachers and parents for the performance tasks in science lessons at mi̇ddle school (6th, 7th and 8th grades) (Sample of Giresun province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10081568 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415483 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı | |