Show simple item record

dc.contributor.advisorÜltay, Neslihan
dc.contributor.authorCan, Müslüm
dc.date.accessioned2020-12-04T13:49:06Z
dc.date.available2020-12-04T13:49:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/88001
dc.description.abstractBu çalışmada madde ve özellikleri konusunda farklı kavramsal değişim stratejileri ile zenginleştirilmiş bağlam temelli öğrenme yaklaşımı ile hazırlanan öğretim materyallerinin, okul öncesi öğretmen adaylarının kavramsal bilgilerinin belirlenmesine ve alternatif kavramlarda kavramsal değişiminin sağlanması amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmada ders materyalleri ve iki aşamalı Madde ve Özellikleri Kavram Testi (MÖKT) soruları geliştirilmiş ve pilot uygulaması yapılmıştır. Ders materyalleri ve testlerde gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra, asıl uygulama için Giresun Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıf deney grubu (28) ve kontrol grubuna (28) MÖKT ön-son test olarak uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda deney grubunda 3, kontrol grubunda 3 öğretmen adayı olmak üzere toplam 6 öğretmen adayı ile klinik mülakatlar yapılmıştır. MÖKT ve klinik mülakatlardan elde edilen verilerin istatiksel analizi sonucunda deney grubunun da kontrol grubuna göre daha iyi başarı sağladıkları görülmüştür. Araştırmada hazırlanan ders materyallerinin hedeflendiği ölçüde kavramsal değişimi sağladığını ve bu kavramsal değişimin deney grubu lehine olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarında madde ve özellikleri konusunda var olan alternatif kavramların giderilmesi hususunda farklı kavramsal değişim stratejileri ile zenginleştirilen bağlam temelli öğrenme yaklaşımı ders materyallerinin, geleneksel öğrenme yaklaşımı ders materyallerine göre daha başarılı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine conceptual information of preschool teacher candidates, conceptual change in alternative concepts, instructional materials prepared with context based learning approach enriched with different conceptual change strategies about substance and properties. Semi-experimental method was used in the study. In the study, the course materials and the two-step Questionnaire of Concepts of Matter and Features (MÖKT) were developed and piloted. After the necessary corrections were made in the course materials and tests, the main application was Giresun University Preschool Teaching 3 rd class (28) and control group (28) MKT as pre-test. As a result of the applications, clinical interviews were made with a total of 6 teacher candidates, 3 in the experimental group and 3 in the control group. Statistical analysis of the data obtained from MÖKT and clinical interviews showed that the experimental group achieved better success than the control group. It has been determined that the course materials prepared in the study provide a conceptual change in scale and that this conceptual change is favored by the experimental group. The course-based learning approach, enriched by different conceptual change strategies, has been found to be more successful than the traditional learning approach course material in eliminating alternative concepts of substance and feature in teacher candidates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı kavramsal değişim stratejileriyle zenginleştirilmiş bağlam temelli yaklaşımın madde ve özellikleri konusunun anlaşılmasına etkisi
dc.title.alternativeThe effext of context-based approach enri̇ched wi̇th di̇fferent conceptual change strategi̇es on matter end properti̇es
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-27
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10133120
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494940
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess