Show simple item record

dc.contributor.advisorŞengül, Ümit
dc.contributor.authorSari, Selvihan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:48:59Z
dc.date.available2020-12-04T13:48:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-08-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87997
dc.description.abstractGünümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerinde daha çok öğrencinin ön plana alındığı, öğrenciyi düşünmeye ve çözümleme yapmaya sevk eden yöntemler tercih edilmektedir. Bu araştırmada öğrenciyi merkeze alan ve aktif öğrenmeyi hedefleyen Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yöntemiyle birleştirilmiş örnek olay yönteminin, Fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarısı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi incelenmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinde Genel Kimya Laboratuvarı II dersini alan 42 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanmış, geçerliliği ve güvenirliği hesaplanmış 'Kimya Başarı Testi (KBT)', TGA yöntemiyle birleştirilmiş Örnek Olay yöntemine dayalı çalışma yaprakları ve Okey, Wise ve Burns (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması Geban, Aşkar ve Özkan (1992) tarafından gerçekleştirilen Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde alt problemlere yönelik akademik başarı testleri ve bilimsel süreç becerileri testiyle toplanan verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Nicel ifadelerle ilgili veriler tablolar haline getirilip bağımsız değişkenler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı t-testiyle analiz edilmiştir. Yapılan analizlerde deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı ön test puanları ve BSBT ön test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulamalara başlamadan önce deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri açısından birbirine denk olduğu belirlenmiştir. Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı son test puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Yine deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin BSBT son test puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Analizler sonucunda TGA yöntemi ile birleştirilmiş örnek olay yöntemine dayalı laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarısına ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimine anlamlı bir katkıda bulunduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA), Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri, Genel Kimya Deneyleri
dc.description.abstractAt the present time, the methods which put students to the foreground and those which force students to think and analyses are preferred in education-training activities. In this research, impact of case study method which combined with POE (Predict-Observe-Explain) method which puts students to the center and aims active learning, on academic success and science process skills use of science teacher candidates is investigated. Participants of this study consist of 42 science teacher candidates who enroll to General Chemistry Laboratory II classes at a state university. In this study, quasi-experimental quantitative research designs with pretest- posttest control group are used. The data of the study are collected using `Chemistry Achievement Test (KBT)` which has been prepared and tested for validity and reliability by the researcher, `worksheets` that based on case study method combined with POE (Predict-Observe-Explain) method, and `Science Process Skills Test (BSBT)` which was developed by Okey, Wise and Burns (1982) and adapted to Turkish by Geban, Aşkar and Özkan (1992). At the aim of this research, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) was used for statistical analysis of data gathered via academic achievement tests and science process skills tests towards the sub problems. Data related to quantitative statements are grouped as tables and existences of significant variation between independent variables were analyzed via t-test. According to analysis, there were no statistically significant variation between Academic Achievement pretest points and Science Process Skills pretest points of experiment group and control group students in the analyses. Before the implementation, the participants of experiment and control group are equal concerning in Academic Achievement and Science Process Skills. In the post-tests, statistically significant and positive results in support of experiment group are found in academic achievement tests points comparison between experiment group and control group. Also, there is a statistically significant difference in favor of the experimental group in the test scores of the science process skills between the experimental group and the control group students. As a result of the analyses, it is determined that laboratory approach based on case study method combined with POE method has significantly contributes to teacher candidates' academic achievement and developing science process skills.Keywords:Predict – Observe – Explain (POE) Method, Case Study Method, Academic Achievement, Science Process Skills, General Chemistry Experimentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTahmin-gözlem-açıklama ile birleştirilmiş örnek olay yönteminin genel kimya laboratuvar deneylerinde kullanılmasının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarısı ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the impact on academic success and science process skills of science teacher candidates by using case study method combined with predict-observe-explain in general chemistry laboratory experiments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-15
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10160692
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494945
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess