Elektrikli arabaların tasarımı ve simülasyonu
dc.contributor.advisor | Adatepe, Hakan | |
dc.contributor.author | Gök, Başak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:47:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:47:29Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87945 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, elektrikli araç simülasyonu için AVL Cruise programı kullanılmıştır. Volkswagen Polo aracının teknik özellikleri programdaki modüller içerisine girilmiş, sisteme araç bilgileri tanıtılmış ve sürüş testi yapılmıştır. Günümüzde, elektrikli arabaların yaygınlaşmasının sebebi, oluşan kötü ekosistemin iyileştirmesine yönelik bir çözüm, araştırmacılar tarafından düşünülmüştür. Bu sebeple içten yanmalı motorlu araçların yerine elektrikli ya da hibrid araçlara eğilim artmıştır. Volkswagen Polo araç modeli, elektrikli araca çevrilmiştir. Aracın performansını incelemek için üç farklı batarya kullanılmıştır. Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi (New European Driving Cycle) NEDC'nde çalışmalar yapılmıştır. Elektrikli arabalarda kullanılan batarya tipleri çok önemlidir. Geliştirilen bataryalardan en uygunu Lityum-İyon, Nikel Metal Hidrit ve Nikel-Kadmiyum bataryalarıdır. Doğru batarya şarj dolum oranları ile araç performansı incelenmesi yapılmıştır. Motor olarak asenkron motor tipi kullanılmıştır. Çevrim sonunda irdelemeler ve hesaplamalar ile Volkswagen Polo aracının elektrikli araç olarak piyasaya sürülmesi halinde, otomotiv üreticileri ve alıcılarına ne gibi faydalar sağlayacağının değerlendirilmesi yapılmıştır.Anahtar kelimeler: Elektrikli araba, Batarya, Motor | |
dc.description.abstract | In this thesis study, AVL Cruise program is used for electric vehicle simulation. The technical specifications of the Volkswagen Polo vehicle were entered into the modules in the program, the vehicle information was introduced to the system and the driving test was carried out. Nowaday, a solution to the improvement of the worse ecosystem, which is caused by the spread of electric cars, is considered by researchers. Therefore, the tendency for electric or hybrid vehicles to replace internal combustion motor vehicles has increased. The Volkswagen Polo vehicle model is turned into electric vehicle. Three different batteries were used to study the vehicle's performance. New European Driving Cycle Work has been done at the NEDC. Battery types used in electric vehicles are very important. Lithium-Ion, Nickel Metal Hydride and Nickel-Cadmium batteries are the most suitable from the developed batteries. Accurate battery charging rates and vehicle performance have been examined. An asynchronous motor type is used as the motor. At the end of the cycle, reviews and calculations were made to assess the benefits of the Volkswagen Polo vehicle to automotive manufacturers and buyers, when driven into the market as an electric vehicle.Keywords: Electric vehicle, Battery, Motor | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Elektrikli arabaların tasarımı ve simülasyonu | |
dc.title.alternative | Design and simulation of electric vehicles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-04 | |
dc.contributor.department | Enerji Sistemleri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10209426 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529720 | |
dc.description.pages | 58 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |