Show simple item record

dc.contributor.advisorTorun, Mutlu Demir
dc.contributor.authorGüneş, Erhan
dc.date.accessioned2020-12-04T14:20:08Z
dc.date.available2020-12-04T14:20:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87840
dc.description.abstractBu çalışma, ud eğitiminde tanbur tını ve özelliklerinin kullanılması noktasından yola çıkılarak yazılmıştır. Tanburun kendine özgü tınısı ve bir tel üzerinde sürekli pozisyon değişimleriyle çalınması başlıca değindiğimiz iki konu olmuştur.Tanburda melodi genellikle en alt telde çalınır. En üst tel Re sesine, orta tel ise makama göre La ve Sol seslerine akort edilir. Bu sesler makamlarımızın çoğunun durak veya güçlü sesleridir. Udda da beşinci ve altıncı tellerin farklı akorduyla, tanburdakine benzer bir tınıya ulaşılabilmenin üzerinde durulmuştur.Diğer bir ana konu olarak tanburun bir tel üzerindeki icrasınde yapılan sürekli pozisyon değişimleri olmuştur. Udun yapısı ve ses sistemi itibariyle bir tel üzerinde çok uzun pasajların çalınması imkan dahilinde değildir. Tel değiştirilmesi ve açık tel kullanılması normaldir. Ama açık telin mümkün olduğunca az kullanılması seslerin arasındaki tını farkını da azaltacağından hep kapalı ses baskısıyla çalmakla tanburdaki tınıya yaklaşılacaktır. Bunun neticesinde daha başka ifadeli bir ses rengi ortaya çıkacaktır. Çünkü pozisyon değişimi ardarda devam eden sesler arasında ses rengi- tını bütünlüğünü oluşturacaktır.Araştırma kapsamında udda da tanburun tınısını ve icra özelliklerini elde edebilmenin teknik yorumlamaları yapılmıştır.Anahtar kelimeler: Ud, Tanbur, Tını, Teknik, Tel
dc.description.abstractThis study was written from the point of using the tambour timbre and its features in the oud education. The peculiar timbre of the tambour and its playing with continuous position on a string are the two main topics we have mentioned.In the tambour, the melody is usually played on the lowest string. The top string is tuned to the Re sound and the middle string is tuned to the sounds La and Sol according to the authority. In the oud, it is emphasized that a different timbre of the fifth and sixth strings can be achieved with a timbre similar to that of the tambour.Another main issue was the continuous position changes in the execution of the tambour on a string. Due to the structure of the oud and the sound system, it is not possible to play very long passages on a string. It is normal to replace the string and use open string. But as the use of open string as little as possible will reduce the difference between the timbre of sounds, always playing with closed sound pressure will approach the timbre in the tambour. This will result in a more expressive sound color. This is because the position change will form the integrity of the sound color between consecutive sounds.Within the scope of the research, technical interpretations of the timbre and performance characteristics of the tambour were performed.Keywords: Oud, Tambour, Timbre, Technical, Stringen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleUd eğitiminde tanbur tını ve özelliklerinin kullanılması
dc.title.alternativeUse of the tambour timbre and its properties in the oud education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10311382
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618559
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineTürk Musikisi Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess