İstanbul Selâtin Câmileri örnekleminde ezan ve salâ geleneğinin incelenmesi ve günümüz icralarının tesbiti
dc.contributor.advisor | Ekmen, Güldeniz | |
dc.contributor.author | Atmaca, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T14:19:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T14:19:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87834 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada makâmsal açıdan ezan ve salânın gelenekteki ve günümüzdeki icrâ örnekleri göz önüne alınarak incelenmesi amaçlanmıştır.Ezan ve salâ dinî mûsikîmizin en önemli formlarındandır. Gerek Hz. Peygamber (S.A.V.) döneminde, gerekse sonraki dönemlerde ezan ve salânın icrâsına son derece özen gösterilmiştir; mûsikî eğitimine tâbi tutulan en güzel ve en yetenekli sesler tarafından Türk Mûsikîsi'nin en müstesna makâmlarıyla icrâ edilmiştir.Çalışmada ezanın vakit ve makâm ile ilişkisinin nasıl olduğu, ezan ve salânın gelenekte hangi makâmlarda icrâ edildiği, bu makâmlardan hangilerinin günümüze ulaştığı, ezan ve salânın günümüz icrâlarının gelenekle örtüşüp örtüşmediği sorularına cevap aranmıştır.Araştırma yöntemi doküman analizleri ve ses kayıtlarının incelenmesi şeklinde yürütülmüştür. Bu çalışmada nitel bir araştırma yöntemi kullanılmış, elde edilen veriler betimsel bir bakış açısıyla incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ezan, Salâ, Gelenek, Makâm, Selâtin Câmileri | |
dc.description.abstract | This study aims to examine azan and salah in the context of makâm-s by taking into consideration their examples which are performed today and in the tradition.Azan and salah are one of the most important forms of religious music. Not only the period of prophet Mohammed (PBUH), but also subsequent periods; performing azan and salah is considered as a quite crucial issue. People who have the most beautiful and talented voices have been selected and be educated in music. Thus, azan and salah are performed with the most excellent makâm-s of Turkish music.In this study, all these questions strived to be answered: How is the relationship of azan with the time and makâm Which makâm-s are used in the tradition in order to perform azan and salah, also which of them still exist today? Whether or not today's performances are compatible with the traditional ones?Research methodology consists of analyzing documents and examining voice records. Within the scope of this study, qualitative data analysis is used and data is investigated from a descriptive perspective.Keywords: Azan, Salâ, Tradition, Makâm, Selatin Mosques | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | İstanbul Selâtin Câmileri örnekleminde ezan ve salâ geleneğinin incelenmesi ve günümüz icralarının tesbiti | |
dc.title.alternative | The examination of the azan and salah tradition at the sample of Istanbul Selatin Mosques and the detection of current executions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10314493 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618564 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı |