Show simple item record

dc.contributor.advisorEkiz, Can
dc.contributor.authorŞensoy, Gül
dc.date.accessioned2020-12-04T13:42:03Z
dc.date.available2020-12-04T13:42:03Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87815
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin vatandaşlık bilgisi konularını okul sınırları dışında toplumsal çevre içinde işleyip işlemediğini araştırmaktır. Ayrıca öğretmenlerin tutumlarının cinsiyet, kıdem, çalışma bölgesi, mezuniyet alanı gibi bağımsız değişkenlerle ilişkisi ortaya koyulmaya çalışılmıştır.Araştırmada `tarama` modeli benimsenerek mevcut durum ortaya konulmuştur. Araştırma 2012-2013 yılları arasında Ordu ilinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri arasından örneklem seçilerek yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak öğretmen görüşme formu başlığı altında hazırlanan anket uygulanmıştır. Verilerin istatistik analizinde SPSS 17.0 programı, ki-kare bağımsızlık testi, frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak ele alınmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin vatandaşlık bilgisi konularını öğretirken okul dışı sahaları etkili kullanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyeti, kıdemi, çalışma bölgesi ve mezuniyet alanları gibi değişkenler okul dışı sahaları etkili kullanmada, öğretmenlerin görüşleri üzerinde anlamlı bir fark yaratmamıştır. Okul dışı sahaları öğretime katmayan öğretmenler bunun nedenlerini yakın çevrelerinde uygun mekanların olmaması, ders saatinin yetersiz oluşu, ekonomik yetersizlikler, ulaşım sıkıntısı, sorumluluk almak istememeleri, resmi makamlardan izin alamamaları ve bu gibi eylemlerin faydalı olmadığı şeklinde belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to inveestigate whether social sciences' teachers discuss the subjects of citizenship in social environment out of school borders. Also, the correlations of teachers' attitudes with independent variables are tried to be put forward.The current situation in the investigation was put forward by adopting scanning model. The investigation was carried out by being chosen a sample among social sciences' teachers who worked in Ordu during 2012 and 2013. The guestionnaine prepared under the headline of teacher's consultation form as an appliance of collecting the data of the investigation. SPSS 17.0 software, Ki-Kare independence test, freguency and percentage were used in the data's statistical analysis. The degree of expressiveness in the investigations was addressed as 0,05.According to the results of the investigations; it was the rasult that the teachers didn't use the areas out of school while they were teaching the subjects of citizenship. Teachers' gender, seniority, work place and graduate departments didn't create a difference on their opinions of using the areas out of school. The teachers who hadn't incorparated the areas out of school to the teaching were come up with the reassons that were non-existence of appropriate locations around them, inefficiency of class periods, inadeguacy of economical situation, transportation trauble, unwillingness of responsibility, not getting permission from public enterprises and their thoughts that these kinds of activities were useless.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVatandaşlık bilgisi konularının öğretiminde okul dışı sahaların etkili kullanımı (Ordu ili örneği)
dc.title.alternativeThe effective usage of the fields that are out of school at teaching the subjects of citizenship basic knowledge ( The sample of Ordu city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConstitutional citizenship
dc.subject.ytmnull
dc.identifier.yokid10014810
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372391
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess