Show simple item record

dc.contributor.advisorCin, Mustafa
dc.contributor.authorTabanli, Cennet Burcu
dc.date.accessioned2020-12-04T13:41:59Z
dc.date.available2020-12-04T13:41:59Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87813
dc.description.abstractBu tezin temel amacı, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafi Bilgi Sistemlerikullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisini belirlemektir. Araştırma2013-2014 öğretim yılı güz döneminde, Giresun Merkez okullarından MustafaKemal ortaokulunda öğrenim gören 7. sınıflardan 25 öğrenciye uygulanmıştır.`Ülkemizde Nüfus` ünitesinde yer alan `Görsel materyaller ve verilerdenyararlanarak Türkiye'deki nüfusun dağılışının neden ve sonuçlarını tartışır.`kazanımını ArcGIS 10.1 programı kullanılarak sosyal bilgiler 7. sınıf öğrencilerineöğretilmiştir. Çalışmada, araştırma grubuna Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanılarak dersanlatılmıştır. `Ülkemizde Nüfus` ünitesinin ilgili kazanımından oluşan ön mülakatve konunun anlatımından sonra uygulanan son mülakat sonuçları değerlendirilerekyorumlanmıştır. Elde edilen verilerin analizindeki istatistiki işlemler SPSSprogramının 15.0 sürümünde analiz edilmiştir. Nicel veriler eşleştirilmiş örneklem ttestiile nitel veriler ise frekans (F) ve yüzdelikleri (%) yorumlanarak analizedilmiştir. Araştırmanın sonucunda uygulama öncesi ve sonrası öğrencilerin başarıdüzeyleri arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Sosyal Bilgiler dersindeCoğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı öğrencilerinin akademik başarılarını yükselttiğisonucuna varılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretmenlere, öğrencilereve program geliştiricilere tavsiyelerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Bilgi Teknolojileri, Coğrafi Bilgi Sistemleri,Akademik Başarı, Nüfus Öğretimi.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to determine the effect of using GeographicalInformation Systems on students's academical success. The study has been appliedto 25 seventh grade students studying at Mustafa Kemal Elementary School inGiresun city in 2013-2014 fall semester. The gain of `Students discuss the causesand results of population distribution in Turkey by using visual materials and data.`has been taught to seventh grade social studies students by using ArcGIS 10.1. Theresults of the pre-interview data obtained before teaching and post- interview datagained after teaching intervention have been analyzed and interpreted. Thequantitative data has been analyzed by using paired sample t-test and the qualitativedata on the other hand has been analyzed by interpreting frequency (F) andpercentage (%). At the end of the study, it was observed a significant differencebetween the student's level of success before and after teaching. It is concluded thatusing Geographical Information Systems in social studies class increases theacademical success of the students. In line with the results obtained,recommendations have been made to teachers, students and program developers.Keywords: Social Studies, Information Technologies, Geographical InformationSystems, Academical Success, Teaching Population.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler 7.sınıf nüfus konusunun öğretiminde CBS`nin başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of GIS on the success in teaching the population subject i̇n social science lesson for grade 7
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10016445
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372402
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess