Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde google earth programının başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Cin, Mustafa | |
dc.contributor.author | Öğütveren, Mualla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:41:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:41:42Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87804 | |
dc.description.abstract | Bu tezin temel amacı, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki Coğrafya konularının öğretiminde Google Earth programının başarıya etkisini ölçmektir. 6. sınıf Sosyal Bilgiler programında yer alan ''Yeryüzünde Yaşam'' ünitesindeki iki kazanım, Google Earth programı yardımıyla öğretilmeye çalışılmıştır. Bu kazanımları öğrencilere öğretmek için Google Earth programından nasıl faydanılması gerekildiği bu çalışmada açıklanmıştır. Google Earth programının bu kazanımların öğretilmesinde etkili olduğu, bu çalışmanın sonuçlarında görülmektedir. Google Earth programının öğrenmeye etkilerini konu alan araştırmalar sınırlıdır. Bu nedenle bu araştırma konu alanına kaynak sağlaması bakımından önemlidir. Giresun ili, Şebinkarahisar ilçesindeki okulların 6. sınıflarında okuyan tüm öğrenciler araştırmanın evrenini, aynı ilçenin İstiklal Ortaokulunun 6. sınıflarında okuyan 49 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada öntest-öğretim-sontest yöntemi uygulanmıştır. Deneysel çalışmanın ilk aşamasında, öğrencilere kazandırılması hedeflenen davranışları ölçebilecek düzeyde 37 soruluk başarı testi uygulanmıştır. Bu soruların 5 tanesi açık uçlu anket sorusu, diğer 32 soru çoktan seçmeli test sorusudur. Başarı testindeki çoktan seçmeli test soruları SPSS programına aktarılarak güvenirliğini ölçmek için Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Bunun sonucunda testten 12 soru çıkarılmıştır. Testten 12 soru çıkarıldıktan sonra geriye 25 soru kalmış ve bu sorular 49 öğrenciye öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar SPSS paket programına aktarılarak t-testi ve MH testi analizi yapılmıştır. Böylece aralarındaki farklar bulunmuş ve alınan sonuçlar yorumlanmıştır. Ardından soruların frekans ve yüzdeleri alınmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgularda anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar, yapılan deneysel çalışmanın başarılı olduğunu kanıtlamaktadır. Ayrıca kazanımları gerçekleştirmek için Google Earth programından nasıl faydalanılması gerektiğine dair öneriler sunulmuş ve bu önerilerin nedenleri araştırmada açıklanmıştır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of the study is to measure the influence of Google Earth on the success of teaching 6th grade Geography topics in the Social Studies lesson. Two objectives included in the unit 'Life on Earth' in the 6th grade Social Sciences programme are tried to be taught with the assistance of the programme Google Earth. How to make use of the Google Earth programme to teach students these two objectives is clarified in the study. It is observed in the findings of this study that Google Earth is effective in teaching these objectives. The number of studies regarding the influence of Google Earth on teaching is limited. Therefore, this study is significant in terms of providing references for this research topic. The students studying at 6th grade in Şebinkarahisar (a province of Giresun) comprises the universe of the research. 49 students studying at 6th grade of Istiklal Secondary School in Şebinkarahisar comprise the sample of the study. In this research, pre-test- teaching- post-test method is applied. In the first stage of the experimental research, a 37-question achievement test which is capable of measuring the objective behaviours aimed to be taught is applied. 5 of these questions are open-ended questionnaire items, the other 32 questions are multiple choice test questions. In order to measure the validity, the multiple choice questions in achievement test are entered into the SPSS programme and Cronbach's Alpha internal coefficient of consistence is calculated. Depending on the result, 12 questions are excluded from the test. After 12 questions are excluded, 25 questions remained and these questions are conducted to the 49 students as pre-test and post-test. The gathered data are entered to SPSS package programme, and t-test and MH test analysis are applied. Therefore, the differences between them are identified and the findings are interpreted. Then the frequencies and percentages are calculated. Significant differences occured in the data gathered at the end of the research. These findings prove that the experimental research is successful. In addition, the study presents some sugesstions on how to make use of the programme Google Earth and the reasons of these suggestions are explained in the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde google earth programının başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The influence of google earth software on the success of teaching geographical topics for the 6th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Geographical information systems | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Google Earth | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.identifier.yokid | 10029502 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358216 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |