Show simple item record

dc.contributor.advisorSever, Ramazan
dc.contributor.authorKelleci, Derya
dc.date.accessioned2020-12-04T13:41:28Z
dc.date.available2020-12-04T13:41:28Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87797
dc.description.abstractBu araştırma, Sınıf Öğretmeni adaylarının `İklim` kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 eğitim- öğretim yılında, Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki 457 Sınıf Öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış anket formu yoluyla elde edilmiştir. Form iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümünde demografik değişkenler, ikinci bölümde ise Ben iklimi ………….. benzetiyorum. Çünkü………… sorusu yer almaktadır. Toplanan verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenografi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğretmen adayları iklim kavramına yönelik 125 metafor üretmişlerdir. Üretilen metaforlar ortak özellikleri dikkate alınarak 10 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının cinsiyetlerine ve ailelerinin yaşadığı bölgelere göre iklim kavramı algılarında anlamlı bir fark görülmemiştir. Metaforla analiz tekniğinin kavram öğretiminde önemli bir araç olarak kullanılabileceği yönünde önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: İklim, Metafor, Sınıf Öğretmeni Adayı, Coğrafya, Kavram
dc.description.abstractThis research candidates Classroom Teachers `Climate` on the concept that they have been made in order to determine the metaphor. Research in the 2013-2014 academic year, Giresun University Faculty of Education candidates participated in the 457 Classroom Teachers.Research data through semi-structured questionnaire was obtained. Form consists of two parts. Demographic variables in the first part, the second part I would liken climate............. Because ............ question is located. Analysis and interpretation of data collected qualitative research methods were used, one of Phenomenography. According to the findings obtained from the research; climate concept metaphor for teacher candidates has produced 125. Metaphors produced by considering the common features are grouped under 10 different conceptual categories.According to the survey results to the gender of the teacher candidates and their families, according to climate regions where there was no significant difference in the perception of the concept. The concept of metaphor analysis techniques can be used as an important tool in teaching suggestions have been made in the direction.Keywords: Climate, Metaphor, Classroom Teachers, Geography, Concepten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının iklim kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination into perceptions of preservice classroom teachers in relation to notion of climate via metaphor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClimate
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10044497
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372397
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess