Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Servet
dc.contributor.authorYaşar, Gonca
dc.date.accessioned2020-12-04T13:41:26Z
dc.date.available2020-12-04T13:41:26Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87796
dc.description.abstractSosyal bir bilim olan iktisat başlangıcından bu yana diğer bilimler ile ilişki içerisindedir. İktisadın ilişki içinde olduğu bilim dallarından biri de matematiktir. Sosyal bir bilim olan iktisat ile bir doğa bilimi olan matematiğin bir araya gelmesi çeşitli tartışmaları tetiklemiştir.Bu tartışmaların büyük bir çoğunluğu teorik boyuttadır. Bu araştırmada iktisat biliminin matematik bilimi ile olan ilişkisi teorik olarak da incelenmiştir. Bu bağlamda iktisat biliminde matematiği ve matematiksel yöntemleri savunan görüşler ile savunmayan görüşlere yer verilmiştir. Ayrıca araştırma kapsamında seçilen iktisat ders kitaplarında yer alan iktisadi konu ve analizlerde matematiğin hangi alanlarının ve konularının nasıl ele alındığı da incelenmiştir. Günümüzde dünyanın çeşitli yerlerinde iktisat lisans eğitimi veren birçok üniversite mevcuttur. İktisat bilimi ile olan ilişkisi nedeniyle matematiğin ve matematiksel yöntemlerin öğretimine yönelik her üniversite farklı duruş sergilemektedir. Araştırmada dünyanın çeşitli yerlerinde iktisat lisans eğitimi yapan üniversitelerin öğrencilere sundukları dersler incelenmiştir. Bu kapsamda iktisatta matematik yoğunluk endeksi (İMYE) oluşturulmuştur. Bu endeks sonuçlarına göre Türkiye'deki üniversitelerin iktisat lisans programlarındaki toplam ders sayısı ortalamasının ve matematiksel tabanlı ders sayısı ortalamasının, yurt dışında yer alan üniversitelerin iktisat lisans programları ortalamalarından yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Buna rağmen; Türkiye'deki üniversitelerin iktisat lisans programlarının ortalama İMYE değerlerinin görece olarak, yurt dışında yer alan üniversitelerin iktisat lisans programlarının ortalama İMYE değerlerinden düşük olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Matematik, Matematiksel İktisat, İktisat Eğitimi,Post Otistik İktisat, Neo Klasik İktisat
dc.description.abstractEconomics which is a social science has lots of relations with the other sciences. Mathematics is one of these sciences. Many arguments were triggered by economics as a social science combined with mathematics as a natural science.Most of these arguments were based on a theoretical side. In this study the relation between economics and mathematics was also investigated from theoretical perspective. Since, this study includes the thoughts which defend the mathematical methods in economics and the thoughts against the mathematical methods in economics. This study also includes how mathematical methods are used in the chosen economics course books. There are lots of universities that have BA programs of Economics from all around the world. Every university stands disparate than each other by the mean of the education of mathematics and mathematical methods in economics. Thus, index of mathematics density in economics (IMDE) was created. These results showed that the averages of universities in Turkey are greater than the averages of universities on abroad either mathematical based courses or total courses. Even though these results, average values of IMDEs for abroad universities are greater than average values of IMDEs for Turkish universities.Keywords: Mathematics, Mathematical Economics, Education of Economics,Post Autistic Economics, Neo Classic Economicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleİktisat ve matematik
dc.title.alternativeEconomics and mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmEkonomy teaching
dc.identifier.yokid10045199
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372392
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess