Show simple item record

dc.contributor.advisorEkiz, Can
dc.contributor.authorYilmaz, Seda
dc.date.accessioned2020-12-04T13:41:22Z
dc.date.available2020-12-04T13:41:22Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87794
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretmen kılavuz kitapları hakkındaki görüş ve düşüncelerinin belirlenerek, öğretmen kılavuz kitaplarının öğrenme-öğretme sürecinde kullanımının değerlendirilmesidir. Bu sayede öğretmen kılavuz kitaplarının kullanımında karşılaşılan güçlükler ile öğretmen kılavuz kitaplarıyla ilgili programda planlanan durumun uygulamadaki yeri ortaya konmaya çalışılmıştır.Bu çalışma, karma araştırma (mixed-metod) modelinde hem nicel hem de nitel yöntemlerin bir arada kullanılmasıyla tasarlanmış bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu nicel yöntem için; Ordu ilinde devlet ortaokullarında görev yapan 125 Sosyal Bilgiler öğretmeni ve nitel yöntem için ise 40 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırılan konu hakkında ilgili kişilerden çeşitli sorular yardımıyla bilgi alma tekniği olan görüşme ve tarama modellerinden biri olan betimsel tarama teknikleri kullanılmıştır. Verilerin istatistik analizinde SPSS 15.0 programı, Non-Parametrik testlerden olan Kruskal-Wallis Testi ve Mann-Whitney U testi, frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi p≤0.05 olarak ele alınmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; Öğretmenlerin, Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinliklerin tasarımı ve kullanışlılığı`, `Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabında yer alan yöntem ve tekniklerin kullanımı` ve `Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabında ifadelerin anlaşılırlığı ve görsel düzen` alt boyutlarına ilişkin görüşlerinin cinsiyete, mesleki kıdeme, mezun olunan bölüme, öğrenim durumuna göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal Bilgiler 6. sınıf öğretmen kılavuz kitabında belirlenen her bir alt boyutla ilgili çeşitli eksikliklerin bulunduğu belirlenmiştir. Görüşme formu aracılığıyla elde edilen verilere uygulamaya ve içeriğe ilişkin olarak tematik olarak iki gruba ayrılmıştır. Öğretmenlerin kılavuz kitaba ilişkin görüşleri bu içerikte incelenmiştir. Ayrıca Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerine de maddeler halinde yer verilmiştir. Bu bulgular öğretmenlerin kılavuz kitapları kullanırken çeşitli sorunlarla karşılaştıkları sonucunu ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate the Social Studies Teachers' Guide Book for 6th grade students using in the teaching-learning process by determining the teachers' thoughts and opinions. In this way, the difficulties encountered in the use of guide books has been discovered and the differences between planned aims of guide books and the usages in practice has been revealed and compared .This research was designed as mixed –method using both guantitative and gualitative methods. 125 Social Studies Teachers who work in public secondary school in Ordu province were attended for guantitative dimension of study, and 40 Social Studies teachers for the gualitative dimension. The investigation related to the subject with the help of those teachers has been done by using the information retrieval techniques and survey model, which are called the descriptive techniques. The analysis of the data were done by using SPSS 15.0 software and the non-parametric Tests Kruskal-Wallis Test and Mann-Whitney U Test, frequencies and percentages have been used. In the study, the level of significance has been taken asp≤0.05.According to the results of the survey; sub-dimensions of the opinions, design and practicability of the events at social studies teacher's guide book`, `use of methods and techniques at the social studies teacher's guide book` and ` the clarity of expressions and visual layout at the social studies teacher's guide` do not differ with respect to gender, professional seniority, department of graduation and educational background. It has been identified that 6th grade Social Studies teacher guide books have size - related deficiencies in each sub-dimension. The data which was obtained through the interview form has been thematically divided into two groups in terms of the content and the application. Teacher's opinions on the guide books have been examined within this context. Solutions to the problems faced by teachers were given in bulleted items. The findings present various of problems faced by teachers in using these teachers' guide book.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf sosyal bilgiler öğretmen kılavuz kitaplarının kullanım durumlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ordu ili örneği)
dc.title.alternativeThe evaluation of usage status of the 6th grade social studies teacher's guide books in terms of teachers' opinions (Ordu province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeachers guidebooks
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10056114
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372393
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess