6. sınıf sosyal bilgiler öğretmen kılavuz kitaplarının kullanım durumlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ordu ili örneği)
dc.contributor.advisor | Ekiz, Can | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:41:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:41:22Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87794 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretmen kılavuz kitapları hakkındaki görüş ve düşüncelerinin belirlenerek, öğretmen kılavuz kitaplarının öğrenme-öğretme sürecinde kullanımının değerlendirilmesidir. Bu sayede öğretmen kılavuz kitaplarının kullanımında karşılaşılan güçlükler ile öğretmen kılavuz kitaplarıyla ilgili programda planlanan durumun uygulamadaki yeri ortaya konmaya çalışılmıştır.Bu çalışma, karma araştırma (mixed-metod) modelinde hem nicel hem de nitel yöntemlerin bir arada kullanılmasıyla tasarlanmış bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu nicel yöntem için; Ordu ilinde devlet ortaokullarında görev yapan 125 Sosyal Bilgiler öğretmeni ve nitel yöntem için ise 40 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırılan konu hakkında ilgili kişilerden çeşitli sorular yardımıyla bilgi alma tekniği olan görüşme ve tarama modellerinden biri olan betimsel tarama teknikleri kullanılmıştır. Verilerin istatistik analizinde SPSS 15.0 programı, Non-Parametrik testlerden olan Kruskal-Wallis Testi ve Mann-Whitney U testi, frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi p≤0.05 olarak ele alınmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; Öğretmenlerin, Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinliklerin tasarımı ve kullanışlılığı`, `Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabında yer alan yöntem ve tekniklerin kullanımı` ve `Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabında ifadelerin anlaşılırlığı ve görsel düzen` alt boyutlarına ilişkin görüşlerinin cinsiyete, mesleki kıdeme, mezun olunan bölüme, öğrenim durumuna göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal Bilgiler 6. sınıf öğretmen kılavuz kitabında belirlenen her bir alt boyutla ilgili çeşitli eksikliklerin bulunduğu belirlenmiştir. Görüşme formu aracılığıyla elde edilen verilere uygulamaya ve içeriğe ilişkin olarak tematik olarak iki gruba ayrılmıştır. Öğretmenlerin kılavuz kitaba ilişkin görüşleri bu içerikte incelenmiştir. Ayrıca Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerine de maddeler halinde yer verilmiştir. Bu bulgular öğretmenlerin kılavuz kitapları kullanırken çeşitli sorunlarla karşılaştıkları sonucunu ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to evaluate the Social Studies Teachers' Guide Book for 6th grade students using in the teaching-learning process by determining the teachers' thoughts and opinions. In this way, the difficulties encountered in the use of guide books has been discovered and the differences between planned aims of guide books and the usages in practice has been revealed and compared .This research was designed as mixed –method using both guantitative and gualitative methods. 125 Social Studies Teachers who work in public secondary school in Ordu province were attended for guantitative dimension of study, and 40 Social Studies teachers for the gualitative dimension. The investigation related to the subject with the help of those teachers has been done by using the information retrieval techniques and survey model, which are called the descriptive techniques. The analysis of the data were done by using SPSS 15.0 software and the non-parametric Tests Kruskal-Wallis Test and Mann-Whitney U Test, frequencies and percentages have been used. In the study, the level of significance has been taken asp≤0.05.According to the results of the survey; sub-dimensions of the opinions, design and practicability of the events at social studies teacher's guide book`, `use of methods and techniques at the social studies teacher's guide book` and ` the clarity of expressions and visual layout at the social studies teacher's guide` do not differ with respect to gender, professional seniority, department of graduation and educational background. It has been identified that 6th grade Social Studies teacher guide books have size - related deficiencies in each sub-dimension. The data which was obtained through the interview form has been thematically divided into two groups in terms of the content and the application. Teacher's opinions on the guide books have been examined within this context. Solutions to the problems faced by teachers were given in bulleted items. The findings present various of problems faced by teachers in using these teachers' guide book. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf sosyal bilgiler öğretmen kılavuz kitaplarının kullanım durumlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ordu ili örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of usage status of the 6th grade social studies teacher's guide books in terms of teachers' opinions (Ordu province sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Teachers guidebooks | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10056114 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372393 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |