Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ayşe
dc.contributor.authorGür, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:41:18Z
dc.date.available2020-12-04T13:41:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87792
dc.description.abstractYaşamakta olduğumuz çağın `Bilgi ve İletişim Çağı` olarak adlandırılması,21. yüzyılın devrimi olarak kabul edilen `Bilgi ve iletişim devrimi` bu açıdan elealındığında önemi daha da artmaktadır. Buna bağlı olarak da iletişim-bilişimdevrimini başarı ile gerçekleştirebilen ülkeler önümüzdeki yıllarda kalkınmışlıkdüzeyi yüksek, yaşam kalitesi iyi ve toplumsal refahı üst düzeyde olan, dünyadayaşanan bu büyük değişim ve dönüşme öncülük eden, dünyaya yön veren ülkelerolacaktır. Çağımızın en gözde sektörleri arasında bulunan iletişim sektörü ya daülkemizde kullanılan adıyla `Elektronik Haberleşme Sektörü`, içerisindebarındırdığı üstün teknoloji içerikli elektronik araçlar ve bu teknolojik araçlarınbireylerde sektöre yönelik ilginin artmasına yol açtığı açıkça görülmektedir. İletişimaraçları aracılığı ile bilgiye erişim imkanı sağlayan teknolojiler bütünü olarak datanımlanabilen bilgi ve iletişim teknolojilerinin yarattığı etkiler, Bu durum şüphesiz90'lı yıllarda sadece bir lüks olarak adlandırılan ve sahip olanlara bir ayrıcalıksağladığı düşünülen cep telefonları ve bilgisayarlar gibi önemli iletişim araçlarının,günümüzde geliştirilip çeşitlendirilerek, insan hayatının vazgeçilmesi neredeyseimkânsız unsurları arasında yer alması, sektörün önemini bize açıkça göstermektedir.Gün geçtikçe farklılık gösteren insan ihtiyaçları arasındaki önemi giderek artan birduruma gelen iletişim(haberleşme) isteği, iletişim sektörüne yapılan yatırımlarıngerek kamu gerekse de özel sektör yatırımcıları açısından en değerli yatırım alanları arasında yer almaya başlaması, `İletişim Sektörü'nü` ön plana çıkaran unsurlarınbaşında gelmektedir. Bu durumu gerek kamu gerekse de özel sektör tarafındansektörden beklenen getirinin yüksek olmasından dolayı cazip bir yatırım alanı olarakgörülmesine neden olmuştur. İletişim sektörü gelişimini, gün geçtikçe arttıran teknoloji ve bilimsel araştırmalar ışığında piyasalarda sahip olduğu pazar payı bakımından, Gıda, Tekstil v.b. gibi önemli sektörlerden biri konumuna gelmiş ve bu sektörler arasındaekonomik önemi bakımından kendine ilk sıralarda yer bulmuştur.İletişim Ekonomisi, İktisat bilimi içerisinde bulunan Çevre Ekonomisi, TarımEkonomisi, Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Enerji Ekonomisi v.b. gibi önem arz eden,iktisat bilimi tarafından incelenen ve gelişme gösteren alt dallarından biri halinegelmesi kaçınılmaz olmuştur.Bu araştırma ile ilgili incelenen kaynaklar doğrultusunda,çeşitli saptamalarda bulunularak gelişmesi muhtemel olan, iktisat biliminin altdallarından biri olacağı düşünülen `İletişim Ekonomisi` ile ilgili öneriler sunulacaktır.
dc.description.abstractToday calling the era in which we live as a information and communicationera has put emphasis on the significance of the information and communication. Theinvestments at ourdays community and private sector have a great impact on theposition of the communication sector.That have improved with the investment of community, communicationsector has converted into present position with the attendance of private sector. It is called technology company owing to advanced technology, which companies in thecommunication sector have.Communication is one of the irreplaceable factors of human beings. The mostimportant factor at present position of the communication is that using of thecommunication devices that have been produced with the high technology is keepingon increasing rapidy on the world. The process begining with using of cell phoneshave continued with expanding of using internet and it has converted into presentposition with the smart phone's releasing to the market.The improvements which occuron the communication sector lead to haveposition on the significant sectors like nutrition and textile sectors.Communication sector is developing rapidly and the companies which have a position on the sector are on the first place among important companies by the research companies.There isn't enough number of resources which analyse it's interaction withother sectors and the economic structure of communication sector and it is limited ineconomics.With this study titled economics of communication economi, which in thefuture is thought to be one of the important sub-branch in economics like agricultural economics, environmental economics and natural resources economics, is put forward problems about economics of communication and solutions about theseproblems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleİletişim ekonomisi
dc.title.alternativeEconomics of communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmKnowledge economy
dc.subject.ytmElectronic industries
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmEconomy
dc.identifier.yokid10069539
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384762
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess