Ordu-Giresun Havalimanı (Mekan seçimi ve muhtemel etkileri)
dc.contributor.advisor | Bekdemir, Ünsal | |
dc.contributor.author | Türk, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:41:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:41:00Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87783 | |
dc.description.abstract | Sunduğu avantajlar nedeniyle dünya genelinde havayolunu kullanan insan sayısı ve uçakların iniş yaptığı havalimanları sayısı her geçen gün artmaktadır. Dünyadaki gelişmeyi yakından takip etme bağlamında, ülkemizde de son yıllarda havacılığı iyileştirme fikri ön plana çıkmıştır. Bu kapsamda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından `Bölgesel Havacılığı Geliştirme` anlayışı benimsenmiş ve ülke çapında birçok yeni havalimanı inşa edilmeye başlanmıştır. Ordu ve Giresun ile yakın çevresine hizmet etmesi amacıyla inşa edilen Ordu-Giresun Havalimanı da bunlardan biridir. Söz konusu yapı denizden kazanılmış arazi üzerine yapılması açısından dikkate değer bir durumdadır. Bu yönüyle havalimanı Avrupa'nın ve Türkiye'nin deniz dolgusu üzerine yapılan ilk havalimanı olma özelliğine de sahiptir. Bilindiği gibi Ordu ve Giresun engebeli ve dağlık topografyası nedeniyle karayolu hariç tutulursa diğer ulaşım sistemlerinin pek gelişmediği bir sahadır. Bölgedeki karayolu ağı da son yıllardaki gelişmelere rağmen istenilen düzeyde değildir. Çalışmamızın amacı; Ordu-Giresun Havalimanı'nın mekan seçimini sorgulamak ve havalimanı faaliyete geçtiğinde hinterlandında yapacağı muhtemel etkilere öngörüde bulunmaktır. Bu kapsamda havalimanının mekan seçimi bölgenin coğrafi özellikleri hesaba katılarak nesnel verilerle tartışılmış, havalimanı faaliyete geçtiğinde çevresine yapacağı katkılar ve mekan seçiminden dolayı beraberinde getirdiği muhtemel riskler bölgenin doğal ve beşeri özellikleri ile karşılaştırılarak ele alınmıştır. Araştırmamızda havalimanına ev sahipliği yapan Gülyalı ve yakın çevresinin coğrafi özellikleri gezi-gözlem metoduyla incelenmiş, havalimanının muhtemel etkileri yöredeki kamu ve sivil toplum kuruluşları yetkililerinin fikrinin alındığı görüşmelerle desteklenmiştir. Çalışmamızın sınırlarını havalimanının hedef kitlesi olan Ordu ve Giresun il sınırları oluşturmaktadır. Ordu Giresun Havalimanı faaliyete geçtiğinde çevresine, başta ulaşım kolaylığı olmak üzere birçok olumlu etkide bulunacaktır. Nitekim bölgenin doğal zenginlikleri ve coğrafyası önemli turizm potansiyeline sahiptir. Bu nedenle havalimanının faaliyete geçmesi bölgenin ekonomik kalkınması için büyük önem taşımaktadır. Diğer yandan havalimanının denizden kazanılmış arazi üzerine yapılması havalimanının konum ve uçuş güvenliği açısından bir takım riskleri de beraberinde getirmektedir.Anahtar Kelimeler: Hava ulaşımı, Gülyalı, Ordu-Giresun Havalimanı, Mekan Seçimi, Muhtemel Etkileri, Konum Özellikleri | |
dc.description.abstract | Airline transportation provides great advantages to the passengers because of the speed and comfort facilities offered. Therefore, the number of people who use the airline in the world and the number of airports which the aircrafts land have been increasing day by day. To closely follow the development in question, the idea of improvement of aviation in our country has emerged in recent years. In this context, to improve aviation in our country, the approach of `Regional Aviation Development` has been dominated by Ministry of Transportation, Maritime Affairs and Communications. In accordance with the goal of Ministry of Transportation, Maritime Affairs and Communications, many new airports were built and renovation and expansion work was also carried out in some airports. Ordu-Giresun Airport which was built in order to provide fast and comfortable transportation for Ordu, Giresun and immediate environment, is one of them. The airport in question has the feature of being the first airport in Europe and Turkey in terms of constructing over a sea-filled area. As it is well known, due to the hilly and mountainous topography, Ordu and Giresun provinces are fields in which have no transportation systems excluding highway transportation. The highway network in the region is also unsatisfactory despite the improvement in the recent years. The aim of this study is to question the choice of venue of Ordu-Giresun Airport and predict the effects in the hinterland when the airport comes into operation. In this context the airport's venue selection and justification have been discussed with the objective data in the context of the geographical structure of the region and contribution to its environment and possible risks due to the choice of venue have been discussed by comparing the natural and human charecteristics of the region when the airport comes into operation. In our research, Gülyalı which hosts to the airport and the geographical features of its immediate environment were examined with trip-observation method and the potential impacts of the airport were supported by interviews which were done with the authorities of public and civil society organizations in the region. Provincial borders of Ordu and Giresun which are the airport's target audience constitute the limits of our works.When Ordu-Giresun Airport has been built, it will have many positive effects primarily on transportation sector. Indeed, the regions natural wealth and virgin geography has great tourism potential and that the airport comes into operation has a great importance on the economic growth. On the other hand, the airport to be built on a sea-filled area also incorporates a number of risks along.Keywords: Air transportation, Gülyalı, Ordu–Giresun Airport, Venue Selection, Possıble Effects, Site Features. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Sivil Havacılık | tr_TR |
dc.subject | Civil Aviation | en_US |
dc.title | Ordu-Giresun Havalimanı (Mekan seçimi ve muhtemel etkileri) | |
dc.title.alternative | Ordu-Gi̇resun Airport (Selection of venue and possible effects) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Airports | |
dc.subject.ytm | Site selection | |
dc.subject.ytm | Space planning | |
dc.subject.ytm | Space preservation | |
dc.subject.ytm | Ordu | |
dc.subject.ytm | Giresun | |
dc.subject.ytm | Traffic safety | |
dc.subject.ytm | Air transportation | |
dc.subject.ytm | Aviation | |
dc.identifier.yokid | 10075694 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407617 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |