Tarihi hikayelerin ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretimindeki önemi
dc.contributor.advisor | Kuruca, Nazım | |
dc.contributor.author | Turan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:40:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:40:49Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87777 | |
dc.description.abstract | İlköğretim kurumlarında Sosyal Bilgiler dersinde tarih konularının öğretiminde, örgün öğretim yanında okul dışı etkinlikler çerçevesinde yapılan çalışmaların da önemi büyüktür. Okullarda öğretilen tarihin, okul dışında da desteklenmesi gerekir. Tarihihikayeler, özellikle ilköğretimde okuyan çocukların, ulusal bir tarih bilinci kazanmaları için etkili bir araçtır. Türkiye'de, çeşitli tarihi dönemleri ele alan pek çok tarihihikayelerin yazılmış olması bunların eğitimsel değerlendirmelerini zorunlu kılmaktadır.Bu araştırmada ilköğretim 4. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersinde tarihi hikayelerlr beraber işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarılarında ne gibi değişiklikler gerçekleştireceği, elde edilen bulgular sonucunda Sosyal Bilgiler dersinde tarihi konuların öğretilmesinde akademik başarılarına katkısına yönelik önerilerde bulunulması gerekliliği amaçlanmıştır.Bu araştırmanın temel amacı, ` İlköğretim 4. sınıfta Sosyal Bilgiler dersi öğretiminde tarihi hikayelerin ders kitaplarının yanında yapılandırmacı yaklaşıma uygun bir öğretim materyali olarak kullanılmasının öğrencilerin ders başarıları üzerinde etkisi var mıdır?` sorusuna cevap aramaktır.Araştırmanın çalışma grubunu Giresun ili Güce ilçesi Zübeyde Hanım İlkokulu ve Giresun ili 19 Eylül İlkokulu'nda öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubu olarak Zübeyde Hanım İlkokulu (n=35) , kontrol grubu olarak ise 19 Eylül İlkokulu (n=35) grubu olmak üzere iki sınıf alınmış ve öntest – sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada 4. sınıflar öğrencileri deney ve kontrol grupları intact metotla atanmıştır. Zübeyde Hanım İlkokulu 4/A ve 4/B sınıfları olan deney gruplarına tarihi hikayelerin bir materyal olarak kullanıldığı yapılandırmacı yaklaşım modeli uygulanırken, 19 Eylül İlkokulu 4/A ve 4/B sınıfları olan kontrol gruplarına ise tarihi hikayelerin kullanılmaksızın yalnızca yapılandırmacı yaklaşım modeline uygun öğretim yapılmıştır. Araştırmada veri toplama amacı ile başarı testi kullanılmıştır. Deneysel işlem öncesi ve sonrasında başarı testi her iki gruba da uygulanmıştır. ivElde edilen veriler, SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde t testi uygulanmış, tekrarlı ölçümler (repeatedmeasures) yapılmış; frekans ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır.Deney ve kontrol grubunun deney öncesi ve deney sonrası öntest ve sontest toplam `Geçmişimi Öğreniyorum` ünitesi başarı testi puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin `Geçmişimi Öğreniyorum` ünitesi başarıları ile ilgili olarak, öntest – sontest ortalama başarı puanları arasında anlamlı bir fark vardır. İki ayrı öğretim modelinin uygulandığı deney ve kontrol grubu öğrencilerinin `Geçmişimi Öğreniyorum` ünitesi başarı testine ait puanlarının deney öncesinden sonrasına anlamlı farklılık gösterdiği, farklı işlem gruplarında (deney ve kontrol grubu) tekrarlı ölçümler faktörlerinin `Geçmişimi Öğreniyorum` ünitesi testi başarı düzeyleri üzerindeki ortak etkilerinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir. `Geçmişimi Öğreniyorum` ünitesi başarı testi puanlarında deney öncesine göre daha fazla artış gözlenen tarihi hikayelerin bir materyal olarak kullanıldığı yapılandırmacı yaklaşım modelinin, tarihi hikayelerin bir materyal olarak kullanılmadığı yapılandırmacı yaklaşım modeline göre öğrencilerin başarılarını artırmada daha etkili olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Intheteaching of historysubjects in SocialStudies in Primary Schools, in additiontoFormalEducation, Theimportance of the Works done withintheframework of thenon-schoolactivities is great. TheHistorytaught in schoolsshould be supportedoutsidetheschool ,too. HistoricalNovelsespeciallyforthechildrenstudying at theprimaryschools, are an effectivetoolforgetting a nationalhistoricalconsciousness. InTurkey, Duetothemanynovelsbeingwritten, dealingwithvarioushistoricalperiods, ıt is neededtomake a compulsoryeducationalassessmentforthem.Inthisresearch, it is aimed at Whatkind of changes in students' academicsuccesswillthetreatmentcourseswiththehistoricalnovels in socialstudies at 4th grades in Primaryschoolhappenand as a result of thefindingsthenecessity of theproposalsfortheircontrubitiontoStudents' academicsuccess in theteachingHistoricalnovelssubbjects in Socialstudies. The main purpose of thisresearch is seeking an answerforthequestion `Doestheuse of historicalnovels as a suitableteachingmaterialaccordintgtotheconstructiveapproachhaveimpact on Students' academicsuccess?`Thesurveygroup is composed of 4th gradestudents in Zübeyde Hanım PrimarySchoolin Güce ( a sub-province of Giresun) and 19 Eylül PrimarySchool.Intheresearch, theclasseswerechosen Zübeyde Hanım Primary School (n:35), and 19 Eylül Primary School (n:35)as theexperimentalgroupandthecontrolgrouprespectively.Thenpretestandposttestcontrolgroupdesignwasused. Thestudentswereassignedtotheexperimentalandcontrolgroupsbyusingtheintactmethod. While in 4th A/B classes in Zübeyde Hanım Primary School (experimentalgroup) hteconstructivistapproach in whichthehistoricalnovelsused as a material , wascarriedout, in 4th A/Bclasss in 19 Eylül Primary School (Control Group) theteaching in whichthehistoricalvinovels not used, wasapplied.Inthisresearch, achievement test wasappliedtogatherdata. Not onlybefore but alsoafterexperimentalprocedurre, theachievementtestswereappliedtoboth of thegroups.Thedatasobtained , wereanalyzedbyusingthe SPSS software.Inresolving of thesub-problems of theresearch, T- test wasdone. Repeatedmeasureswere done. Frequencyandthearithmeticmeanwereused. A significantdifferencebetweentheexperimentalandontrolgroups' total scores, they had in pretestand protest in pre- experimentand post- experimentfortheunit `I am Learning My History`. Relatedtothesttudents' success in thisunit, there is a significantdifferencebetweenthearithmeticmeans of thepretestandposttest. Itwasfoundthatthestudents' scoresrangedfrompre-experimentto post- experiment. Inotherwords, it wasfoundthat in experimantalgroupandcontrolgroup , therepeatedmeasuresfactors' commonimpacts on thelevels of achievements of thetestsfortheunit ` I am learning My History` wasmeaningful. Itwasseenthattheconstructivistmethod in whichhistoricalnovelsused is moreeffective in increaingstudents' successthantheother. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarihi hikayelerin ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretimindeki önemi | |
dc.title.alternative | (he importance of the historical novels in teaching of social studies at 4th grades in primary school) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Historical storytelling | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.identifier.yokid | 10098195 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423555 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |