Show simple item record

dc.contributor.advisorAygün, Müge
dc.contributor.authorGüler, Tekin
dc.date.accessioned2020-12-04T13:40:28Z
dc.date.available2020-12-04T13:40:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-03-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87766
dc.description.abstractBireylerin temel haklarından olan eğitim hakkının temini için çeşitli uygulamalar yapılmaktadır. Bu uygulamalardan biriside birleştirilmiş sınıftır. Mevcut birleştirilmiş sınıf şartları düşünüldüğünde öğretim için kullanılacak yöntemin önemi büyüktür. Öğrencilerin sürece aktif olarak katılmaları ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları, öğretmenin ise bu süreçte rehber konumda olması sebebiyle proje tabanlı öğrenme yönteminin bu okullarda kullanılabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada proje tabanlı öğrenmenin birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı kapsamında durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen anket ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Giresun ilinde halen birleştirilmiş sınıflarda görev yapmakta olan 24 öğretmen çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen veriler frekans- yüzde, içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda öğretmenlere göre proje tabanlı öğrenmenin birleştirilmiş sınıflarda uygulanabileceği ancak uygulanmasının öğretmen ve öğrenci açısından bazı avantajlar sağlayacağı gibi bazı dezavantajlar da sağlayacağı ortaya çıkmıştır. Araştırmada öğretmenlerin proje tabanlı öğrenmeyle ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları ortaya çıkmıştır. Öğretmenlere proje tabanlı öğrenme hakkında yeterli eğitim verilmeli ve proje tabanlı öğrenme konusunda deneyim kazanmaları sağlanmalıdır.
dc.description.abstractIn order to ensure the education right, which is one of the basic rights of individuals, various applications have been performed. One of these is multigraded classroom. Considering present multigraded classroom conditions, the method to be used for education is very important. Because students participate in the process actively and take responsibility for their own learning, and teacher guides them in this process, this project-based learning method could be used in schools. In this study, the aim is to determine teachers' views on applicability of project-based learning to multigraded classrooms. Within the framework of qualitative research method, case study pattern was used for the study. For data collection, semi-structured interview and survey developed by the researcher were used in the study. The population of the study consists of 24 teachers still working in multigraded classrooms in Giresun. The data acquired from the study was analyzed with the help of frequencies- percent, content analysis and descriptive analysis. As a result of the study, it was concluded that according to teachers, project-based learning can be applied to multigraded classrooms, however, its application can provide both advantages and disadvantages in terms of teachers and students. It was observed in the study that teachers have not enough knowledge about project-based learning. Teachers should be given enough information about project-based learning and they should be provided enough experience in project-based learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProje tabanlı öğrenmenin birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' views on applicability of project-based learning to multigraded classrooms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-25
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10134266
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536193
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess