Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Bünyamin
dc.contributor.authorKirmanoğlu, Bilge
dc.date.accessioned2020-12-04T13:40:24Z
dc.date.available2020-12-04T13:40:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87764
dc.description.abstractDEĞERLER EĞİTİMİNİN İLKOKUL TOPLUM HİZMETİ UYGULAMALARINA ETKİSİKİRMANOĞLU, BilgeGiresun ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsüİlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans TeziDanışman: Yrd. Doç. Dr. Bünyamin ÇETİNKAYAOcak 2016, 128 sayfaBu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sosyal kulüplerin toplum hizmeti çalışmalarında değerler eğitiminin etkisini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, Yeşil Giresun İlkokulu 4/B öğrencileri ile Bulancak Yalıköy Ş.P.T.B.Ç. İlkokulu 4/A sınıfı öğrencileri katılmıştır.Araştırmada, etkinlik temelli yardımseverlik değer eğitiminin uygulandığı deney grubu ile uygulanmadığı kontrol grubunun tutumları arasındaki farkı ortaya koymak amacıyla `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel` yöntemden yararlanılmış, nicel verilerin analizinde, aritmetik ortalama, frekans, yüzde, tekrarlanmış ölçümler için ANOVA ve Dunnet T3 Post Hoc testi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, Yeşil Giresun İlkokulu 4/B sınıfı öğrencileri ile Bulancak Yalıköy Ş.P.T.B.Ç. İlkokulu 4/A sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubu 20 (4/A), kontrol grubu ise 20 (4/B) öğrenci olmak üzere toplam 40 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, nicel araştırma tekniklerine uygun olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekler aracılığıyla toplanmıştır. Bu bağlamda öğrencileri tanımak amacıyla `öğrenci tanıma formu`, öğrencilerin tutumlarını belirlemek amacıyla bir `yardımseverlik tutum ölçeği` geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda; Yardımseverlik değerinin etkinlik temelli öğretimin yapıldığı deney grubundaki öğrencilerin tutum puanlarının daha fazla yükseldiği görülmektedir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin deney öncesi ve deney sonrası yardımseverlik değeri tutum puanları cinsiyete göre ve babalarının mesleğine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Etkinlik temelli yardımseverlik değer eğitiminin öğretim süreci ve sürece ilişkin bulgular incelendiğinde; yardımseverlik değerinin etkinlik temelli öğretiminin toplum hizmeti çalışmalarında öğrencilerin daha bilinçli sürece katılmasını sağladığı, süreci somutlaştırdığı, yardımseverlik değerini öğrenmelerini ve içselleştirmelerini kolaylaştırdığı, eğitim sürecini daha zevkli bir hale getirdiği uygulama sürecinde görülmüştür.
dc.description.abstractABSTRACTTHE AFFECT OF EDUCATİON OF VALUES İN İMPLEMENTATİONS OF PRİMARY SCHOOL SOCİETY SERVİCEKİRMANOĞLU, BilgeGiresun ÜniversityThe Instıtute of Social SciencesThe A.B.D. of Primary, Master's ThesisAdvisor: Asist. Prof. Dr. Bünyamin ÇETİNKAYAJanuary 2016, 128 Page The effect of the teaching of the values in the implementation of social servive in primary school This investigation has been applied to identify the effect of educational values in the social clubs in the Works of social service for the students of grade 4 in primary school .In 2013-2014 Educational Year the students of class 4/B from Yeşil Giresun Primary School and the students of class4/A from Bulancak Yalıköy Ş.P.T.B.Ç. Primary School joined the investigation. In the investigation to show the difference in attitudes between the experimantal group which the educational value 'ethnical origin Benevolence ' was applied and the control group which this educational value wasn't applied,Pre test –Final test with control group experimantal approach was made use of.In the analysis of quantitative data ; arithmetical average ,frequency and percentage was used.In repeated measurements ANOVA and Dunnet T3 Post –Hoc was used. The working group of the investigation consists of the students of class4/ B from Yeşil Giresun Primary School and the students of Class 4/A Bulancak Yalıköy Ş.P.T.B.Ç. Primary school .The experimental group consists of 20(4/A) ,the control group consists of 20(4/B).In total it consists of 40 students. In the investigation in accordance with the qualitative and the quantitative techniques ,the data was compiled by the help of the measures which were formed by the investigator.In this context to know the student 'the form for recognizing the student' and to identify the attitudes of the students 'the scale of attitude of benevolence' were applied. As a result of the investigation in the experimental group which ethnical origin teaching was applied in the value of benevolence,the attitude points of the students got higher.The experimental group and the control group students' pre experiment and final experiment points for the attitudes of benevolence were different in accordance with their gender and their farthers' job.When the teaching process of the value'benevolence' based on activity and the diagnosis of this process were analized,it was observed during the process of the implementation that the teaching of the value 'benevolence' based on activity provide the students to join the process consciously in the Works of social service ,concretize the process,facilitate to learn the value'benevolence' and internalize it ,make the learning process more enjoyable.Key words:Teaching value,the value'benevolence' ,Elementary School,Social Serviceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeğerler eğitiminin ilkokul toplum hizmeti uygulamalarına etkisi
dc.title.alternativeThe affect of education of values in implementations of primary school society service
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmHelping behavior tendency
dc.subject.ytmSocial clubs
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10100617
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423558
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess