İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kesicioğlu, Oğuz Serdar | |
dc.contributor.author | Arslan, Adem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:40:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:40:20Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87762 | |
dc.description.abstract | İlkokul birinci sınıfa giden öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve sosyal beceri yetersizlik nedenlerini öğretmen ve veli görüşlerine göre tespit etmek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırma sosyal becerileri hangi değişkenlerin etkilediğini ve yetersizlik nedenlerini tespit etmek ve çözüm yolları bulmak açısından önem taşımaktadır.Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Gümüşhane il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 13 ilkokulun 31 şubesinde eğitim gören 527 ilkokul birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklemi ise 6 ilkokulun 15 şubesindeki 254 ilkokul birinci sınıf öğrencileridir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akçamete ve Avcıoğlu (2005) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması Türkiye genelinde yapılan 69 maddeden oluşan sosyal beceri değerlendirme ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Ayrıca sosyal beceri yetersizlik nedenlerini öğretmen ve veli görüşlerine göre tespit etmek için uzman görüşüne başvurularak görüşme soruları oluşturulmuştur. Araştırma bulguların yorumlanmasında 0.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Analizler SPSS programı kullanılarak yapılmıştır. Görüşme soruları ses kayıt cihazına kaydedilmiştir.Araştırma sonucuna göre araştırmaya katılan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri yüksek bulunmuştur. Çocukların sosyal beceri düzeylerinin anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ekonomik durum, algılanan aile tutumu, okulöncesi eğitim alma durumuna göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05).Kardeş sayısı, sınıf mevcudu, anne yaşam durumu, baba yaşam durumu, cinsiyet, ebeveyn birliktelik durumları ise istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p> 0.05). Detaylı araştırma yapmak için öğretmen ve veli görüşleri incelenmiştir. Söz dinlememe, arkadaşlarıyla uyumsuzluk, saldırganlık, içe kapanıklık, utangaçlık, çalma, bencillik, korku ve kıskançlık çocuklardaki problemli davranışlar olarak tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: ilkokul, sosyal beceri, öğrenci | |
dc.description.abstract | Whether social skills of first grade primary school students differ according to some variables and to determine social skills shortage causes according to their parents' opinions is the objective of this research. This research is important in terms of finding solutions and social skills and inability to determine which variables affect the result.The scope of the study in 2014-2015 academic year, depending on the Ministry of Education in Gumushane province 's 13 school studying 527 branches in 31 first grade primary school students. Social skills assessment and a personal information form are used at research as data collection tool (2005) developed by Akçamete and Avcıoğlu the reliability and validity of the scale of Turkey. In addition, social skills shortage caused by the referring teacher and expert opinion to determine interview questions based on parents' opinions were formed. 0.05 significance level was based on the interpretation of research findings . Analyses were performed using SPSS software . Interview questions were recorded on the voice recorderFirst grade primary school students surveyed by the research results have shown high levels of social skills. There is a statistically significant difference at social skills level of students compared to receive preschool education (p < 0.05), parent education level, economic status and perceived family attitude,The number of siblings , class size , living situation mother , father, life , sex , and the parent union status was not statistically significant (p > 0.05).Teachers and parents' opinions were examined to make a detailed research. Obedience to , incompatibility with friends , aggression, withdrawal, shyness , stealing, selfishness, fear and jealousy have been identified as problematic behavior in children.Keywords: Primary school , social skills, students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of social skills of primary school first class students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Social appreciation level | |
dc.identifier.yokid | 10110964 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449627 | |
dc.description.pages | 206 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |