Hakikat, gerçek ve simülasyon tartışmaları perspektifinde imgenin dönüştüğü bir alan olarak stok fotoğrafları
dc.contributor.advisor | Sarmaşık, Jale | |
dc.contributor.author | Toptepe, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:40:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:40:13Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-08-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87758 | |
dc.description.abstract | İnsanlığın etrafındaki dünyayı aktarabilme çabası, mağara duvarlarına yapılan çizimlerle yazının icadından sonra resim sanatının gelişimi ve fotoğrafın bulunuşuyla devam etmiştir. Gerçekçi çizimlerden gerçek fotoğraflara geçilen dönemin ardından, matbaa tekniğindeki gelişmeler fotoğrafa olan ihtiyacı yükseltmekle beraber, fotoğrafın yazılı ve görsel dünya üzerinde etkisinin artmasına da aracılık etmiştir. Reklam sektörü son yüzyılda matbaa ve fotoğraftaki bu gelişmeler paralelinde kendini dönüştürerek yeni arayışlara yönelmiştir. Hızlı değişimlere şahit olan fotoğrafçılık alanının ve reklam sektörünün yakınsamasıyla birlikte, bu iki alanın ayrılmaz bir bütünün parçaları haline gelmeleri de kaçınılmaz olmuştur. Bu bağlamda fotoğrafa artan talep, yeni çözümler peşinde olan fotoğrafçılık alanının ihtiyaca stok fotoğrafçılığıyla yanıt vermesine neden olmuştur. Planlı ve belirli bir amaca özgü üretilen fotoğraf, yerini birçok amaca hizmet edebilen hazır fotoğraf yığınlarına teslim etmeye başlamıştır. Bu noktadan hareketle çalışmanın ana sorunsalı, bir olgunun sunumunda aslının görüntüsü yerine stok fotoğrafçılığıyla dolaşıma sokulan hazır görselinin kullanılmasından dolayı, imgenin temsil düzleminde sembolik bir çeşitliliğe dönüşmesidir. Ek olarak, yaşadığımız simülasyon evreninde stok fotoğraflarda yer alan görsellerin, gösteren göstergeden boş gösterene dönüşmesi de çalışmanın ana sorunsalları arasındadır. Analiz kısmında, en çok ziyaret edilen 3 stok fotoğraf sitesinin (shutterstock.com, 123rf.com ve istockphoto.com) en popüler görselleri göstergebilimsel çözümleme yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada, stok fotoğrafının -doğası gereği- yansıttığı görüntüyle organik bağının olmayışından dolayı, stok fotoğrafın boş gösteren zinciri olduğu ve görselin gerçek-hakikat düzleminde imgesel bir değişime uğradığı şeklinde çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The effort of human that is able to transfer his environment has increased with the paintings on the cave walls to the invention of writing, has continued with the development of art of painting and invention of the photography. After the age of transition from realistic paintings to the real photographs, the developments on the press techniques has made the need of photography increased, and also mediated to increase the effect of photography on the written and the visual world. Advertising sector verged to new seekings by transforming itself with the parallel of the developments of press and photography in last decade. It is inevitable these two purviews to become integral part of the whole with convergence of advertising sector and photography that are witness of fluctuation. In this context, growing demand to the photographs leads photography to answer the needs with the stock photography. Photograph which was produced for the specific purposes, gave place to prefabricated photograph stacks which can serve multiple purposes. From this point of view, major issue of this work is transformation of image to a symbolic variation on the representation level because of using prefabricated image, which is got into circulation with the stock photography, instead of image of original on the presentation of a fact. In addition, the transformation of the images in which take place stock photographs from indicative indicator to the empty indicative in our universe of simulation is also one of the major issues of this work. In analysis part, most popular photographs of the most visited websites of three (shutterstock.com, 123rf.com and istockphoto.com) were analyzed by the semiotic analysis method. In this work, it was came through that stock photography –naturally- has no organic link between the image which is reflected, and undergoes a change imaginary on the plane of real-truth. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Hakikat, gerçek ve simülasyon tartışmaları perspektifinde imgenin dönüştüğü bir alan olarak stok fotoğrafları | |
dc.title.alternative | Stock photographs as an area of transformation of image, in the perspective of truth, reality and simulation discussions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-31 | |
dc.contributor.department | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Photography art | |
dc.subject.ytm | Stock photography | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Truth | |
dc.subject.ytm | Reality | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.subject.ytm | Photography | |
dc.identifier.yokid | 10123764 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449620 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |