Show simple item record

dc.contributor.advisorTopal, Temel
dc.contributor.authorUyar Aydin, Cansu
dc.date.accessioned2020-12-04T13:39:05Z
dc.date.available2020-12-04T13:39:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87722
dc.description.abstractMilli Eğitim Temel Kanunu'nda (1739) yapılan ve 11.04.2012 tarihinde yürürlüğe giren değişiklik ile Türkiye genelinde 4+4+4 eğitim sistemine geçilmiştir. Bu araştırmanın amacı yeni eğitim sisteminin ilkokul öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Bu araştırma, karma araştırma tekniklerinden sıralı karma modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Giresun il merkezindeki farklı sosyo – ekonomik ve kültürel çevrelerde bulunan ilkokullarda görevli tüm 1. ve 2. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri 2012- 2013 eğitim-öğretim yılında görev yapan 90 öğretmenden yarı yapılandırılmış görüşme formu ve kişisel bilgi formu aracılığı ile toplanmıştır. Görüşme verileri SPSS 20 paket programından yararlanılarak Ki-Kare istatistik yöntemi ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında bayan öğretmenler yeni eğitim sisteminin 1. sınıfta başarısız olduğunu, bu eğitim sonucu öğrencilerin 1. sınıfı başarı ile bitiremediklerini, ders/yardımcı kitapların içerik yönünden 60-66 aylık çocukların düzeyine uygun hazırlanmadığını ve yeni sistemin öğrenci niteliğine etkisi olmadığını ileri sürmüştür. Bulgular ilkokula başlama yaşının asgari 66 aya yükseltilerek 60-72 aylık öğrencilerin aynı sınıf ortamında eğitim almalarının uygun olmadığını göstermektedir. Buradan hareketle çocukların okula başlama olgunluğuna erişebilmeleri için hazırbulunuşluklarının okul öncesi eğitim gibi uygulamalar ile desteklenmesi yararlı olacaktır.
dc.description.abstractThe National Education Basic Law (1739), revised in April 11th, 2012, enacts a 4+4+4 education system to be applied across Turkey. Current study aims evaluating the new system in accordance with the views of primary school teachers. A mix research methodology was adopted, with mix design in use. The sample of the study comprised first and second grade teachers from different socio-economic and cultural backgrounds. The research took place during the academic year 2012-2013 and semi-structured interviews and personal information form were held. Data was analysed by means of Chi-Square analysis and content analysis, utilising SPSS 20. Results indicate female teachers to identify the application of the new system to fail at first grade, and therefore students to underachieve; content of the course and supplementary books to be inappropriate for the developmental stage of the students of 60-66 months; and the new system to be ineffective with the expected qualities of students at that stage. Hence, a minimum of 66 months should be required for children to be admitted at schools, and them to not study with the students of 72 months within the same classroom. In light of these findings, it is recommended that the readiness of children to be aided with programs such as pre-school education/activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title4+4+4 eğitim sistemi uygulamasının ilkokul öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of 4+4+4 education system application according to the views of primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-03
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10135389
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622320
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess