Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Bayram
dc.contributor.authorÖzdil, Tuğçe Arslan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:38:48Z
dc.date.available2020-12-04T13:38:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87713
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, örgütlerin iç müşterilerine yani çalışanlarına yönelik olan içsel pazarlama ve dış müşterilerine yönelik olan dışsal pazarlama faaliyetleri üzerinde iletişimin rolünü tespit etmektir. Araştırmanın hipotezleri doğrultusunda Total Oil Türkiye AŞ'ne bağlı SADAŞ dolum tesisinden yakıt alan 40 istasyonda çalışanların eğitim durumlarına, pozisyonlarına ve deneyimlerine göre karşılaştırılmaları yapılmaktadır. Araştırmaya yönetici, pompa görevlisi, market görevlisi ve yıkama görevlisi olmak üzere toplam 220 çalışan katılmıştır. Çalışanlara anket uygulanmış ve anket sonuçları SPSS 24.0 programı kullanılarak istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Buna ek olarak görüşme formu hazırlanarak 60 yakıt tüketicisinin sektörde lider ilk beş firma arasından görsel olarak en ilgi çekici olanı seçmeleri istenmiştir. İlk olarak örgütsel iletişim, içsel pazarlama ve dışsal pazarlama ilişkileri incelenmiştir. Değişkenler arasında pozitif yönlü ilişkiler olduğu saptanmıştır. Daha sonra örgütsel iletişim, içsel pazarlama ve dışsal pazarlama alt boyutları belirlenmiş ve çalışanların deneyimlerine, pozisyonlarına ve eğitim durumlarına göre farklılaştıkları tespit edilmiştir. Görüşme sonuçlarına göre ise firmanın seçtiği en son görünüme sahip olan Total bayilerinin tüketiciler tarafından daha çok tercih edilebilir olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the role of communication on internal marketing activities for employees and external marketing activities for customers. In line with the research hypothesis, comparisons are made according to the educational status, positions and experiences of employees from 40 station which are fueled by the SADAŞ filling facility of Total Oil Turkey Inc. A total of 220 employees, including manager, pumper, market officer and washing officer, participated in the survey. A survey was applied to the employees and the results of the survey were analyzed statistically using the SPSS 24.0 program. In addition, an interview form was prepared and 60 fuel consumers were asked to select the most visually attractive ones among the top five companies in the sector.Firstly, relationship between organizational communication, internal marketing and external marketing has been examined. Positive relationship was found between variables. Subsequently, organizational communication, internal marketing and external marketing sub-dimensions were determined and they were found to differ according to the employees' experiences, positions and educational status. According to the interview results, it is seen that the Total gas stations which have the latest view chosen by the firm are more preferable by consumers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİçsel ve dışsal pazarlama üzerinde iletişimin rolü: Total Oil Türkiye A.Ş bayileri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe role of communication on internal and external marketing: case study on dealers of Total Oil Turkey Inc.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-05
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternal marketing
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication patterns
dc.subject.ytmFuel distribution
dc.identifier.yokid10173673
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488871
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess