Show simple item record

dc.contributor.advisorSusar, Atiye Filiz
dc.contributor.authorÇağlan, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-04T13:38:26Z
dc.date.available2020-12-04T13:38:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87702
dc.description.abstractBir kurum, kişi, ürün ve hizmet ile hedef kitlesi arasında iyi niyete dayalı, karşılıklı ilişkileri sürdürmeye yönelik önceden belirlenmiş planlı iletişim çabalarının tümünü kapsayan halkla ilişkiler faaliyetlerinde geleneksel iletişim teknolojileri ile birlikte yeni iletişim teknolojileri de kullanılmaktadır. Yeni iletişim teknolojileri kullanıcı odaklı yapısıyla insanlara iki yönlü iletişim fırsatı tanımaktadır. Sosyal medya olarak bilinen bu ortam; insanları, kitleleri bir araya getirmesi açısından önemli bir mecra olarak görülmektedir. Bu durum halkla ilişkiler çalışmalarını yürütenler açısından düşünüldüğünde hedef kitleyle doğrudan iletişim kurmak, hedef kitleyi tanımak ve beklentilerini öğrenmek gibi önemli işlevler üstlenmektedir. Web 2.0 tabanlı sosyal medya uygulamaları; hedef kitleyle aracısız olarak zamana ve mekâna bağlı kalmadan iletişim kurabilme, kullanıcılara enformasyonu metin, ses, grafik, imaj ve video gibi birden çok unsurla duygu ve düşünceleri rahatça aktarabilme, kullanıcılardan daha etkin ve anında geri bildirimler alma gibi avantajlar sağlamaktadır. Kurum, kuruluş kadar kişiler (ünlü-tanınmış, kanaat önderleri ve benzeri) de bu avantajlardan faydalanmaktadır. Bu tez çalışmasının dayanağını sosyal medya- sosyal ağların halkla ilişkilerde kullanımı oluşturmaktadır. Tez çalışmasında yer alan araştırmada ise Grunig ve Hunt'ın ortaya koyduğu dört halkla ilişkiler modelinden biri olan `Basın Ajansı/Tanıtım Modeli` temel alınarak ünlülerin, Twitter mecrasını kullanım pratikleri incelenmiştir.
dc.description.abstractNew communication technologies are being used along with traditional communication technologies in public relations activities, which cover a whole range of predetermined planned communication efforts to maintain good relationships and good intensions between an institution, person, product and service and their target mass. New communication technologies provide users with a two-way communication opportunity with a user-focused structure. This environment, known as social media, is seen as an important medium in terms of bringing people together. This situation has important functions such as recognizing and communicating directly with the target group and learning their expectations, considering the people who conduct public relation activities. Web 2.0 based social media applications provide various advantages such as communication with the target without any intermediary between time and place, easy transfer of user information through multiple elements like text, sound, graphic, image and video, and more effective and immediate feedback from users. Institutions and organizations benefit from these advantages along with the persons(famous people, opinion leaders …etc. ). The aim of the theses is to find out usage of social media in public relationships. In the study, one of the public relationship models `Press Agency/Promotion` which is presented by `Grunig and Hunt` is taken as bases to analyze celebrities' Twitter practices the scope of the research, oen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleHalkla ilişkiler aracı olarak kullanılan twitter`ın basın ajansı/tanıtım modeli bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of twitter used as a public relationship tool within the contex of press agency/promotion model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-25
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations methods
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmNew media
dc.identifier.yokid10178791
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490836
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess