Show simple item record

dc.contributor.advisorSusar, Atiye Filiz
dc.contributor.authorTerzioğlu, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-04T13:38:22Z
dc.date.available2020-12-04T13:38:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87700
dc.description.abstractTeknoloji birçok alanı olduğu gibi iletişim alanını etkilemekte, iletişim pratiklerini dönüştürmektedir. Geleneksel medyayla kıyaslandığında çok daha fazla insana ulaşmayı mümkün kılan yeni iletişim teknolojilerinin, yeni ve canlı bir kamusal alan yaratarak, kamuoyunun oluşmasında ve gündemin belirlenmesinde etkili olduğu kabul edilmektedir. Bu bakış açısına göre, yeni iletişim teknolojileri sayesinde ortaya çıkan `iletişimsel eylem` pratikleri, halkın yönetime etki etmesini sağlayarak katılımcı demokrasiye katkı yapmaktadır. Sivil toplum kuruluşları bireylerin katılımıyla kamusal fayda yaratmayı amaçlayan sivil insiyatiflerdir. Temsili demokrasinin tıkanıklıklarının ancak sivil toplum demokrasisiyle (katılımcı demokrasi) aşılacağından bahsedilirken, yeni iletişim teknolojilerinin yarattığı yeni kamusal alanlardaki iletişimsel eylemlerin buna katkı yaptığı ileri sürülmektedir. Bu bağlamda, bu katılım pratikleri açısından önemli teknik avantajlar sunan internet ve sosyal medyanın, geleneksel medyayı kullanamayan hak savunucusu sivil örgütlenmelerin halkla ilişkiler faaliyetleri için de alternatif bir iletişim kanalı yarattığı iddia edilmektedir. Zira amaçlarına ulaşmak için maddi ve beşeri sermayeyi harekete geçirmesi gereken sivil toplum kuruluşları için iletişim hayati bir önemdedir. Bu tez çalışması bir yandan yeni bir kamusal alan olarak tanımlanan sosyal medya mecrasının bu özelliği gösterip göstermediğine, diğer yandan da sosyal medya mecrasının hak savunuculuğu yapan sivil toplum kuruluşları için uygun bir iletişim mecrası olup olmadığına dair geçerli ve güvenilir verilere ulaşmayı amaçlamaktadır. Probleme ışık tutacak literatürün bir ve ikinci bölümlerde alt yapı oluşturması amacıyla aktarılmasından sonra, üçüncü bölümde ele alınan örneklem üzerinde içerik analizi tekniği kullanılarak probleme cevap olabilecek veriler toplanmış ve yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Sivil Toplum Kuruluşları, Demokrasi, Katılım, Sosyal Medya, Halkla İlişkiler
dc.description.abstractTechnology affects the field of communication as many other fields and it transforms the communication practices. It is stated that new communication technologies, which are able to reach more people when compared to traditional media, are effective in molding public opinion and setting the agenda by creating a new and vigorous public sphere. From this point of view, the `communicative action` practices that have emerged through new communication technologies have contributed to participatory democracy by enabling people to influence governance. Non-governmental organizations are civil initiatives aimed at creating public benefit with the participation of individuals. It is argued that the congestions of representative democracy could only be overcome by civil society democracy and is claimed that the communicative actions in the new public spheres, which were emerged by means of new communication technologies, contribute to this. In this context, it is claimed that internet and social media, which offer important technical advantages in terms of participation practices, have created an alternative communication channel for public relations activities of non-profit advocacy organizations that cannot use traditional media. Communication is vital for non-governmental organizations that need to mobilize material and human capital in order to achieve their goals. On the one hand, this thesis aims at reaching valid and reliable data on whether the social media channels defined as a new public sphere demonstrates this feature and on the other hand whether the social media is a suitable communication medium for non-profit advocacy organizations. After the literature which clarifies the problem in order to generate a substructure for the first and second chapters has been cited, data collected by using the content analysis technique on the sample have been classified and interpreted in the third chapter. Key Words: Civil Society Organizations, Democracy, Participation, Social Media, Public Relationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKatılımcı demokrasi bağlamında sivil toplum kuruluşlarının internet/ sosyal medya üzerinden halkla ilişkiler faaliyetleri `Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu`nun twitter paylaşımlarının bir örnek olay üzerinden analizi
dc.title.alternativePublic relations activities of civil society organizatons on internet/ social media in the context of participatory democracy `Analysis on a case study of twitter posts of `We Will Stop Femicide Platform`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-04
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParticipatory democracy
dc.subject.ytmNongovernmental organizations
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmDemocracy
dc.identifier.yokid10181437
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490832
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess