Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmenli, Mehmet
dc.contributor.authorDurmuşoğlu, Elif
dc.date.accessioned2020-12-04T13:37:43Z
dc.date.available2020-12-04T13:37:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87680
dc.description.abstractDemokrat Parti Dönemi Giresun eğitimini Tek Partili döneme göre ne durumda olduğunu örgün ve yaygın eğitim kurumları açısından karşılaştırdım. Nitel ve nicel veri toplama, analiz, kaynak tarama metodları kullanılmıştır. Milli Eğitim İstatistikleri, yerel basından dönemin Işık Gazetesi tezimizin konusuna ışık tutmuştur Köy Enstitüleri kanununda yapılan değişiklikler ve daha sonra Köy Enstitülerinin kaldırılması, ülke genelinde olduğu gibi Giresun'da da ilköğretimde okul ve öğretmen sıkıntısına yol açmıştır. 1952'de öğretmen okullarının süresinin 6 yıla çıkarılması okul ve öğretmen sayılarında azalmaya neden olmuştur. Bilhassa mecburi hizmetle yükümlü bulunan bayan öğretmenlerin köy hayatına uyum sağlayamayıp istifa etmeleri de okulların öğretmen ihtiyacını artırmıştır. Hükümet okullarda artan öğretmen ihtiyacını karşılamak için vekil ve muavin öğretmenlik kursları açmış ve ücretli öğretmenlik sistemine geçilmiştir. Köy halkının okul inşatıyla alakalı her türlü mükellefiyetin kaldırılması, inşa levazımı fiyatlarının da yüksekliği ilkokulların maliyetini artırdığından bu dönemde Halkevleri ve Rumlardan kalma eski evler de okula dönüştürülmüştür. İlimizin bir irfan yuvası haline gelmesinde, Giresun milletvekillerinin vali ve kaymakamların, yerel basının sanata ve öğretmenlik mesleğine büyük hevesi olan halkımızın büyük katkıları olmuştur. Talebesinin yüzde seksen beşini köylü çocuklarının teşkil ettiği bir okulumuzun perişanlıktan kurtarılmasında Giresun'a gelen Adnan Menderes'in temennileri kabul etmesi Giresunluları sevindirmiştir. Anahtar Kelimeler: Giresun, Adnan Menderes, eğitim, öğretmen, öğrenci, okul
dc.description.abstractI compared the situation of education in Giresun during Democrat Party period with the single party period considering formal and nan-formal education. Qualitive and Quantitative data collection, analyzing, literature review methods has been used. National Education Statistics and Işık Newspaper from local Press threw light on my thesis subject. Amendments to the village institutes law and later, removol of village institutes caused school and teacher shortages in primary education in Giresun as in the whole country. In 1952 Raisig the period of study to six years in teacher schools caused a shortages in the number of schools and teacher. Besides resigning of schoolmarms who was responsible for obligatoy service because of their inability to adapting village life raised the teacher requriments in schools. To meet the teacher need, the government opened substitute teacher courses and moved in to paid teacher system. Lifting up village people's responsibilities on building schools, rising the price of building supplies increased the cost of schools so community centers and old houses of Rums turned into schools. Deputies of Giresun, governers, district governers, local press, citizens who were interested in art and teaching contributed to our city's science and culture. Giresun people were satisfied when Adnan Menderes accepted the wishes abount a school where there were students coming from villages at the rate of %85 and it got rid of misery. Key words: Giresun, Adnan Menderes, education, teacher, student, schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleDemokrat Parti Dönemi Giresun`da eğitim ve Tek Parti Dönemi ile karşılaştırılması
dc.title.alternativeEducation in Giresun in Democrat Party period and comparison with Single Party Period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-28
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDemocrat Party
dc.subject.ytmGiresun
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmSingle Party Period
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid10190011
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523002
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess