İlkokullarda milli tarih şuurunu kazandırmada tarihi çizgi romanların önemi: Tarkan çizgi romanları örneği
dc.contributor.advisor | Kuruca, Nazım | |
dc.contributor.author | Saribiyik, Mustafa Said | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:37:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:37:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87674 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi 3. sınıf ve Sosyal Bilgiler 4. sınıf derslerinde geçen, Türk tarihine ait konuların öğretiminde, tarihi çizgi romanların kullanılmasıyla ilgili öğretmen görüşlerini saptamaktır. Araştırma grubunu Şırnak ilinin Silopi ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Toplam 130 sınıf öğretmeni üzerinde yapılan araştırmada öğretmenlerin 75'i kadın, 55'i erkektir. Sınıf öğretmenlerine ilkokullarda tarihi çizgi romanların milli tarih şuurunun kazanımındaki önemine ilişkin görüşlerini ortaya çıkaracak bir anket formu uygulanmıştır. Yapılan araştırmada elde edilen verilere ilişkin analizler, bir istatistik paket programı (SPSS-21) kullanılarak yapılmıştır. Bu araştırmada edilen bulgular birbiri ile ilişkilendirilerek betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, tarihi çizgi romanların bir materyal olarak kullanılması, ilkokul öğrencilerine milli tarih şuurunun kazandırılmasında önemli bir araçtır. Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre çizgi romanların görsel unsurları içermesi ve kolay okunabilir özelliklerinin olmasından dolayı öğrencilerin okuma, anlama, yazma ve dinleme becerilerinin de gelişebileceği ifade edilmiştir. Bu bakımdan çizgi romanların derslerde etkin bir materyal olarak kullanılması ve öğretmenlere bu konuda eğitim verilmesi gerektiği söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the ideas of teachers about the usage of graphic novels dealing with Turkish History which have been used in The Know ledge of Life Courses in 3 rd and 4 th grades. The research group is 130 teachers working in different elementary schools in Silopi, Şırnak. 75 of these teachers is female and 55 is male. A survey form questioneying the importance of graphic novels on national councience was given to these elementary schools teachers and asked them to answer. The quantitative evolution is used in this research as a statistical packet programme (SPSS-21). The findings and results have been interpreted with descriptive analysis method. According to these findings and results the usage of historical graphic novels as a material is very important and useful in order to bring in the national councience in elementary schools. Moreover these materials help students to improve their abililities on reading, writing, listening and understanding. There fore it can be stated that teachers in elementary schools should be educated on using these graphic materials. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokullarda milli tarih şuurunu kazandırmada tarihi çizgi romanların önemi: Tarkan çizgi romanları örneği | |
dc.title.alternative | The importance of historical graphic novels to cause the students to gain national councience in elementary schools: The sample of Tarkan graphic novels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-17 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | National history | |
dc.subject.ytm | Historical consciousness | |
dc.subject.ytm | Comic strips | |
dc.subject.ytm | Tarkan | |
dc.identifier.yokid | 10206509 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524390 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |