Çizgi filmlerin çocukların karakter eğitimine etkisi
dc.contributor.advisor | Altunbay, Müzeyyen | |
dc.contributor.author | Kara, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:36:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:36:27Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87641 | |
dc.description.abstract | Çocukların yaşamlarında neredeyse ilk olarak tanıştıkları sanatsal bir tür olan çizgi filmlerin çocukları çok yönlü olarak etkilediği bilinmektedir. Bu sebeple çizgi filmlerin sunduğu iletilerin çocukların karakter gelişimi ve karakter eğitimi üzerindeki etkisinin araştırılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada, çizgi filmlerin ilköğretim ikinci kademe düzeyinde öğrenim gören çocukların karakter gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırma çerçevesinde çocuklar tarafından izlenen çizgi filmler tespit edilmiştir. Tespit edilen çizgi filmlerin çocuğun gelişimini nasıl etkilediği saptanmaya çalışılmıştır. İlköğretim ikinci kademe düzeyindeki bir çocuğun çizgi filmlerden ne şekilde ve ne yönde etkilendiği değerlendirilmiştir.Bu çalışmada tarama ve görüşmeden yararlanılmıştır. Çalışmada Giresun ilinin, Merkez ilçesinden random yöntemle seçilen, 7 ilköğretim okulunda öğrenim gören 5. sınıf öğrencilerinden 697 kişi çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmanın 2. örneklemini ise 5. sınıfta çocuğu öğrenim gören 25 veli oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem uygulanmıştır. Nicel veriler SPSS 20.0.0 programı ile analiz edilmiş, görüşme formlarından elde edilen veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre çizgi filmlerin çocukları olumsuz olduğu kadar olumlu açıdan da etkilediği tespit edilmiştir. Çizgi filmlerden öğrencilerin duygusal olarak etkilendiği ve bilgi öğrenimi gerçekleştirdiği tespit edilmiştir. Bu tespitten hareketle çocukların yaşları itibarıyla ve dönem şartlarından kaynaklı olarak bazı sosyal, eğlence ve düşsel ihtiyaçlarını çizgi filmlerden karşıladığı sonucuna ulaşılmaktadır. | |
dc.description.abstract | It is known that cartoons, which are one of the artistic genres children first met in their lives, affect them multifaceted. For this reason it is necessary to investigate the effects of the cartoons messages on the character development and character education of children. In this study, the effects of cartoons on the character development of children who study at the second grade of primary education were investigated. In the scope of the research the cartoons watched by children were determined. The determined cartoons were tried to detected how it affects the child's development. How and in what way a child in the second grade of primary school was affected by cartoons was evaluated. In this study, survey and interview methods were used. The first sample of the study consisted of 697 students who were randomly selected from 7 different primary schools in the central district of Giresun province. The second sample of the study consisted of 25 parents whose children are studying in the 5th grade. Quantitative data of the study were analyzed with SPSS 20.0.0 program and the data obtained from interview forms were analyzed with content analysis method. According to the findings, it was found that cartoons affected positively the children as well as the negative ones. It was determined that the students were emotionally affected by cartoons and they learned information. Based on this finding, it is concluded that children supply their social, entertainment and imaginary needs due to age and period conditions by cartoons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çizgi filmlerin çocukların karakter eğitimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of cartoons on character education of children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-17 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Animated film | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Character education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 10238817 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553168 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |