Belgesel ve etnik kimlik ilişkisi: 2000 sonrası Türk etnografik belgesel sinemasında etnik kimlik olgusu
dc.contributor.advisor | Yetkin, Barış | |
dc.contributor.author | Kaplan, Mert | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:36:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:36:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87637 | |
dc.description.abstract | Çalışma, esas olarak kültür aktarıcılığı işlevi gören etnografik belgesel sinemanın etnik kimlikle olan ilişkisini açıklamayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda tez çalışması içerisinde, öncelikle etnik kimlik kavramı ve Türkiye'deki etnik kimlik olgusu, etnografya ve etnolojinin ne olduğu, etnogafik belgesel sinemanın tanımı, özellikleri açıklanmış; Türkiye'deki etnografik belgesel film çalışmaları analiz edilmiştir.Karl G Heider'in etnografik filmin özelliklerini ortaya koyduğu şemasından yararlanılarak içerik analizi yöntemi uygulanılan çalışmada, altı film üzerinden bir değerlendirme yapılarak, filmler içerisindeki etnografik verilere ulaşılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuca göre, belgesellerin etnik kimlikleri tarihsel bütünlüğüyle taşıdıkları ve etnografik belgeselin bir özelliği ola | |
dc.description.abstract | The study aims to explain the realationship between ethnographic documentary cinema and ethnic identity. In this context, the study is primarily the concept of ethnic identity and ethnic identity in the case of Turkey, ethnography, ethnology and what is the definition of etnogafik documentary films, features disclosed; ethnographic documentary film work was analyzed in Turkey.Karl G. Heider's ethnographic film features of the scheme that uses the content analysis method applied in the study, an evaluation of the six films, ethnographic data within the films were reached. According to the results, it is seen that the documentaries carry the ethnic identities with their historical integrity and they are based on the participatory observation consept which is a feature of ethnographic documentary. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Belgesel ve etnik kimlik ilişkisi: 2000 sonrası Türk etnografik belgesel sinemasında etnik kimlik olgusu | |
dc.title.alternative | The relationship between documentary and ethnic identity: Ethnic identity in Turkish ethnographic documentary cinema after 2000 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-30 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Documentaires | |
dc.subject.ytm | Ethnic identity | |
dc.subject.ytm | Documentary film | |
dc.subject.ytm | Ethnography | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.identifier.yokid | 10248622 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553816 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |