Show simple item record

dc.contributor.advisorDönmez, Beytullah
dc.contributor.authorYilmaz, Sevil
dc.date.accessioned2020-12-04T13:36:15Z
dc.date.available2020-12-04T13:36:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87635
dc.description.abstractBu araştırma ile ilkokul matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında oyunla öğretim yöntemi kullanılmasının öğrencilerin problem çözme başarılarına, matematik dersine ve problem çözmeye yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir.Çalışma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Tokat'ın Turhal ilçesinde öğrenim gören deney grubunda 30, kontrol grubunda 29 olmak üzere toplam 59 4. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma sürecinde `Doğal Sayılar` ünitesindeki problem çözme kazanımlarının gerçekleştirilmesi deney grubunda araştırmacı tarafından oyunla öğretim yöntemiyle, kontrol grubunda ise grubun sınıf öğretmeni tarafından 4. sınıf matematik dersi öğretim programına (MEB, 2018) göre hazırlanmış etkinliklerle sağlanmıştır. Çalışma haftada 3 ders saati olmak üzere 8 hafta sürmüştür.Veri toplama aracı olarak, problem çözme başarı testi, matematik dersi tutum ölçeği (Baykul, 1990) ve matematik problemi çözme tutum ölçeği (Çanakçı, 2008) kullanılmıştır. Ölçekler deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 18.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, deney grubunda oyunla öğretim yöntemi ve kontrol grubunda matematik dersi öğretim programına (MEB, 2018) göre hazırlanmış etkinliklerin uygulanması öğrencilerin problem çözme başarılarını anlamlı bir şekilde arttırmıştır. Grupların başarı fark puanları kıyaslandığında deney grubundaki öğrencilerin başarılarındaki artışın, kontrol grubundaki öğrencilerin başarılarındaki artışa göre anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. Matematik dersi ve matematik problemi çözme tutum ölçeklerine ilişkin bulgular incelendiğinde ise oyunla öğretim yöntemi ile matematik dersi öğretim programına (MEB, 2018) göre hazırlanmış etkinliklerin, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin tutumlarına anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research the effect of using teaching with play method in primary mathematics course, on the success of the problem solving, mathematics lesson and attitudes towards solving mathematical problem were investigated.The study was conducted with quasi-experimental model with pre test-post test control group. The sample of the study consisted of 59 4th grade students, who were studying in the Turhal district of Tokat in 2018-2019 academic year, 30 in the experimental group and 29 in the control group. Within the scope of the research, the realization of the achievements related to the problem solving in the `Natural Numbers` unit were provided by teaching with play method in the experimental group by the researchers and for the control group, it was provided by the classroom teachers with activities prepared according to the 4th grade mathematics curriculum (MEB, 2018).The study lasted 8 weeks, 3 hours per week.The problem-solving success test, mathematics lesson attitude scale (Baykul, 1990) and mathematics problem solving attitude scale (Çanakçı, 2008) were used as data collection tools. Data collection tools were applied to the experimental and control groups as pre-test and post-test. SPSS 18.0 program was used to analyze the data.According to the results, the application of the activities prepared according to the teaching method in the experimental group and the mathematics curriculum in the control group (MEB, 2018) significantly increased the problem solving success of the students. When the achievement difference scores of the groups were compared, it was found that the increase in the achievement of the students in the experimental group was significantly higher than the increase in the achievement of the students in the control group. When the findings related to mathematics lesson and mathematics problem solving attitude scales were examined, it was found that the activities prepared according to the method teaching with play and mathematics lesson curriculum (MEB, 2018) had no significant effect on the attitudes of the students in the experimental and control groups.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında oyunla öğretim yöntemi kullanılmasının tutum ve başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using teaching with play method on attitude and success in gaining the problem solving skills in primary mathematics course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-13
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10258792
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555809
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess