Show simple item record

dc.contributor.advisorMaden, Sedat
dc.contributor.authorDündar, Nezaket
dc.date.accessioned2020-12-04T13:35:39Z
dc.date.available2020-12-04T13:35:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87616
dc.description.abstractAraştırmada, ortaokul öğrenci velilerinin çocuk edebiyatına yönelik farkındalıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma modellerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde yapılan araştırmanın evrenini Giresun ilinde öğrenim görmekte olan 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Giresun il merkezinde yer alan Gedikkaya Ortaokulu ile Giresun'un Görele ilçesinin Çavuşlu beldesindeki Çavuşlu Ortaokulu'nda öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8.sınıf öğrenci velileri (n=394) oluşturmuş olup velilerin çocuk edebiyatına yönelik farkındalıkları ile öğrencilerinin okuma alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla Çavuşlu Ortaokulu'ndaki öğrenciler (n=80) de çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, velilere yönelik `Çocuk Edebiyatına Yönelik Veli Görüşme Formu` ve `Çocuk Edebiyatına Yönelik Veli Farkındalık Anketi`, öğrencilere yönelik `Okuma Alışkanlığına Yönelik Öğrenci Görüşme Formu` kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 16.0 ile analiz edilmiş olup verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama değerleri ve korelasyon katsayısı hesaplanmış; t testi, ANOVA analizleri uygulanmıştır.Araştırmanın sonunda ortaokul öğrenci velilerinin çocuk edebiyatına yönelik farkındalıklarının `Katılıyorum` düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Velilerin çocuk edebiyatına yönelik farkındalıkları ile eğitim durumları, eğitim aldıkları yer, cinsiyetleri, gelir durumları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yine araştırma sonuçlarına göre velilerin çocuk edebiyatına yönelik farkındalıkları ile çocuklarının okuma alışkanlığı arasında ilişki olduğu, velilerin öğrencilere göre daha sık kitap okuduğu, çocuk edebiyatı eserlerinden okumayan veli oranının okuyan veli oranından fazla olduğu ve veli ile öğrencilerin okuduğu çocuk edebiyatı eserleri arasında benzerlik olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Okuma, okuma alışkanlığı, çocuk edebiyatı, öğrenci velileri, farkındalık.
dc.description.abstractThis research aims to examine secondary school student parents' awareness for children's literature in terms of different varriables.In the study, relational scanning model of the descriptive resarch method was used.The population of the study conducted in the spring semester of the academic year 2017-2018 is to create the parents of secondary school students who are studying in the province of Giresun.The sample of the research is to create the parents of Çavuşlu secondary school students in the country of Görele, Giresun and the parents of Gedikkaya secondary school students in the city center of Giresun.The students in Çavuşlu secondary school were also included in the study in order to reveal the awareness of students' reading habits and parents' awareness of children's literature.As data collection tool in the research, `The Parent Interview Form for Children's Literature`, `Survey of Awareness of The Parents for Children's Literature` and `Student Interview form for Reading Habits were Used`.The data of survey were analyzed with SPSS 16.0. In the analysis of the data, frequency, percentage, average values and calculated the correaltion coefficient; t-test, Anova analysis were applied.In the result of the research, the awareness of secondary school student parents for children's literature was determined that was at the level `I agree`.It has been concluded that there is not a significant relationship betwee the awareness of the parents for children's literature and their educational status, where they got education, gender, income status. Also it has been concluded that there is a relationship between children's literature works that parents and students read, the rate of parents who have not read the works of children's literature is more than those who have read.The parents read book more often than students and there is also a relationship between parents' awareness for children's literature and children's reading habits. Keywords: Reading, reading habits, children's literature, parent, awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrenci velilerinin çocuk edebiyatına yönelik farkındalıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examining of secondary school student parents' awareness for children's literature in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10254891
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554612
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess