Show simple item record

dc.contributor.advisorKaygısız, Esra Gökçen
dc.contributor.authorUluçeçen, Esra
dc.date.accessioned2020-12-04T13:34:50Z
dc.date.available2020-12-04T13:34:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87595
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Vatandaşlık kavramlarının ve yeşil yönetim uygulamalarının, Türkiye'de faaliyet gösteren şirketlerde ne düzeyde ele alındığını ortaya koymaktır. Tezin birinci bölümünde `Kurumsal Vatandaşlık ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk` kavramları ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde yeşil yönetim konusu ayrıntıları ile ortaya konulmuş üçüncü bölümünde ise, İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) 2017 yılı toplam üretim satış verileri üzerinden belirlediği, `Türkiye'nin En Büyük 500 Şirketi Araştırması` raporunda yer alan şirketlerin `Faaliyet Raporları, Sürdürülebilirlik Raporları ve Çevre Raporları` incelenerek Türkiye'deki şirketlerin KSS boyutları ve yeşil yönetim alanındaki çalışmalarının değerlendirilmesine ve değerlendirme sonuçlarına yer verilmiştir.Çalışmada değerlendirilen şirketler, 2017 yılında İSO 500 araştırmasına göre ilk 100 şirket taranarak 29 şirketin raporlarına ulaşılmış ve raporlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışma sonucunda, Türkiye'nin en büyük ilk 100 şirketi arasından sadece 31 şirketin faaliyet raporlarını yayımladığı tespit edilmiştir. Raporlarda şirketlerin KSS boyutlarından en fazla ekonomik sorumluluk boyutuna sahip oldukları saptanmıştır. Yeşil yönetim uygulamaları açısından elde edilen verilere bakıldığında, belirlenen ana kategorilerin birbirinden oldukça farklı olduğu ve en çok önem verilen konunun enerji yönetimi olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yeşil Yönetim, Kurumsal Vatandaşlık, Kurumsal Sosyal Sorumluluk.
dc.description.abstractThe principal aim of this study is to reveal that handle what level in companies in terms of Corporate Social Responsibility dimensions and green management practises. In the first section of the thesis, corporate citizenship and corporate social responsibility concepts were revealed in detail. In the second part of the study, the subject of green management was announced. In the third section, determined from `Annual Report, Sustainability Report and Environmental Report` of the companies in terms of `Turkey's Top 500 Companies Research` the total manufacturing sales data in 2017 by the Istanbul Chamber of Industry; it is aimed to determine the dimensions of CSR in companies operating in turkey and evaluate the green management areas.According to ISO 500 research in 2017, the reports of 29 companies were reached by scanning to first 100 companies on the internet and the reports were analyzed with content analysis method. In conclusion, among the Turkey's top 100 companies only 31 companies that publish the annual report was detected. It was determined that CSR dimensions had the highest economic responsibility dimension. It is seen that the main categories determined within the scope of green management practices in companies are quite different from each other and that the most important subject is the energy management subject. It has been found that the size of the company does not have an effect on the levels of green management.Key Words: Green Management, Corporate Citizenship, Corporate Social Responsibility. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal vatandaşlık ve kurumsal sosyal sorumluluk bağlamında Türkiye`nin önde gelen 100 şirketinin yeşil yönetim uygulamaları açısından web sayfalarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of website in term of green management practices of prominent 100 companies of Turkey in the context of corporate citizenship and corporate social responsibility
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmCitizenship
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmInstitutional responsibility
dc.subject.ytmInstitutionalization
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmGreen management
dc.subject.ytmWeb page
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10245007
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553274
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess