Sanat eleştirisi ekseninde Guernica`nın sosyolojik analizi
dc.contributor.advisor | Yıldız, Erol Murat | |
dc.contributor.author | Çolak, Haci Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:33:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:33:30Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-08-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87550 | |
dc.description.abstract | Pablo Picasso'nun hayatı ile ilgili çokça kitap yazılmakla birlikte, birçok araştırmanın yapıldığı ve birçok tez yazıldığı da görülmektedir. Bu çalışma İspanyol sanatçı Pablo Picasso'nun en önemli eserlerinin başında gelen Guernica adlı eseri hakkında yapılan detaylı bir araştırmayı ortaya koymaktadır. Guernica resmi Paris'te sergilendiği andan itibaren sanat tarihi bakımından önemli eleştirileri de göğüslemek zorunda kalmıştır. Modern sanatın kurucuları arasında yer alan Picasso'nun, Guernica gibi bir eseri ortaya çıkarmasının en önemli sebeplerinin başında sanatçı duyarlılığıyla birlikte, insani değerler gelmektedir.20. yüzyılın önde gelen eserlerinden biri olan bu eser, savaşın, acının, vahşetin bir bakıma simgesel tasviri ve anlatısı olmuştur. İzleyen her kişide farklı ve dramatik duygular uyandıran Guernica; tarihi bir belge olmanın ötesinde insanın ve insanlığın vahşi yönünü de irdeler nitelikte ve niceliktedir. Eser, döneminin vahşetini yansıtmasının yanında evrenselliğe hitap eden birçok olguyu da izleyene sunabilmektedir. Bundan dolayı çalışma estetik, sanatsal, kültürel, tarihi, sosyolojik yönünden akademik eleştiri bağlamında ve sanat eleştirisi ekseninden analiz edilmiştir.Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel yöntemin kullanıldığı bu çalışmada araştırmanın kapsamına uygun olarak literatür tarama ve görsel tarama tekniklerine başvurulmuştur . Sonuç olarak bu araştırma/tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bilimsel araştırma basamaklarından bahsedilmiştir. İkinci bölümde araştırma konusunun genel başlığını oluşturan temanın kuramsal çerçevesi oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde ise sanat eleştirisi ekseninde Guernica'nın sosyolojik ve estetik analizi irdelenmiştir. Dördüncü bölümde bulgular ve yorum ele alınmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler, Picasso, İnsan, Guernica, Şiddet, Savaş | |
dc.description.abstract | Although many books have been written about Pablo Picasso's life, it is seen that many studies have been done and many theses have been written. This study presents a detailed study of his Guernica, one of the most important works of the Spanish artist Pablo Picasso. Guernica had to face important criticisms of art history from the moment he was exhibited in Paris. One of the most important reasons why Picasso, one of the founders of modern art, created a work like Guernica is human values with the sensitivity of the artist.This work, which is one of the leading works of the 20th century, has been a symbolic depiction and narrative of war, pain and savagery. Guernica, who has different and dramatic emotions in every person who watches; Beyond being a historical document, it also examines the wild side of human and humanity. In addition to reflecting the atrocities of its period, the work can present many cases that address universality. Therefore, the study is analyzed in terms of aesthetic, artistic, cultural, historical and sociological aspects in the context of academic criticism and the critique of art.In this study, descriptive method was used among qualitative research methods. As a result, this research / thesis consists of four chapters. In the first part, scientific research steps are mentioned. In the second chapter, the theoretical framework of the theme, which is the general title of the research topic, has been established. In the third chapter, the sociological and aesthetic analysis of Guernica was examined in the axis of art criticism. In the fourth chapter, the findings and comments are discussed. Suggestions were made according to the results of the study.Keywords, Picasso, Human, Guernica, Violence, War | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanat eleştirisi ekseninde Guernica`nın sosyolojik analizi | |
dc.title.alternative | Sociological analysis of Guernica in the crisis of art criticism | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-24 | |
dc.contributor.department | Resim ve Baskı Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Criticism | |
dc.subject.ytm | Art criticism | |
dc.subject.ytm | Picasso, Pablo | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Table | |
dc.subject.ytm | Guernica | |
dc.identifier.yokid | 10260361 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 556158 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |