Show simple item record

dc.contributor.advisorMaden, Sedat
dc.contributor.authorYilmaz Aydin, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:33:28Z
dc.date.available2020-12-04T13:33:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87549
dc.description.abstractBu araştırmada, seçmeli Okuma Becerileri dersinin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısına ve alışkanlığına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem araştırmanın örneklemini Giresun il merkezinde 2014-2015 öğretim yılında öğrenim gören (Cumhuriyet, Kanuni, Mehmet Akif Ersoy, Teyyaredüzü, Gedikkaya, Güre ve Aksu-Seka Ortaokulu) 400 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma verileri okuma alışkanlıkları belirleme anketi ile okuduğunu anlama başarı testi ölçekleri ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sırasında bağımsız örneklem t testi kullanılmış ayrıca seçmeli Okuma Becerileri dersini alan 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısının okullara göre değişip değişmediğini belirlemek için One Way Anova (f) istatistik tekniği, okuma alışkanlığı ile ilgili verilerin analizinde ise frekans (f) ve yüzde (%) değeri ile kay-kare istatistiği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, Okuma Becerileri dersinin okuduğunu anlama başarısı üzerine etkisini araştıran ölçeklerden elde edilen bulgulara göre Okuma Becerileri dersini alan öğrencilerle, Okuma Becerileri dersini almayan öğrencilerin okuduğunu anlama başarıları arasında anlamlı bir fark olmadığı, Okuma Becerileri dersini alan öğrencilerle, Okuma Becerileri dersini almayan öğrencilerin okul değişkenlerinin okuduğunu anlama başarısı üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı görülmektedir.Seçmeli Okuma Becerileri dersinin okuma alışkanlığı üzerinde etkisini araştıran ölçeklerden elde edilen bulgulara göre Okuma Becerileri dersini alma değişkeninin kitap okumayı sevme, kitap okuma alışkanlığına sahip olma, evde faydalanacak kitaplığa sahip olma, okuma sıklığı, okuma süresi, bir yılda okunan kitap sayısı, kitap tercihi, kitapları elde etme biçimi, kitap seçimi, halk kütüphanesini kullanma, kitap okumaya engel olan unsurlar durumlarında anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilirken, kitap okumanın insana neler kazandıracakları ile ilgili görüşler üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Seçmeli Ders, Okuma, Alışkanlık, Türkçe Öğretimi
dc.description.abstractThis research aims to find out the effect of elective reading skills course on reading success and habits of secondary school students. The sample of the study consists of 400 students who studied in Giresun city center during 2014-2015 academic year (Cumhuriyet, Kanuni, Mehmet Akif Ersoy, Teyyaredüzü, Gedikkaya, Güre and Aksu-Seka secondary schools).The research data was obtained by reading comprehension achievement test scales and a survey determining reading habits. The independent sample t test was used during the analysis of the data and one way anova (f) statistical technique was used to determine whether the reading success of the 5th grade students who took the elective reading skills course changed according to schools. In the analysis of data related to reading habit, the chi-square statistics with the frequency (f) and percentage (%) were used.According to the findings obtained from the scales examining the effect of the selective reading skills course on reading achievement, it has been found out that there is no significant difference between reading achievement of the students who took the elective reading skills course and those who didn't regarding their reading achievements and that school variable makes no reasonable difference on the reading success of the students.According to the findings obtained from the scales that investigate the effect of elective reading skills course on reading habits, it has been found out that the variable of taking elective reading skills course has no significant effect on loving reading books, reading books habit, having a library at home, reading frequency, reading duration, the number of books read in a year, choice of books, the way to reach books, choosing books, using public library, factors that prevent reading books while reading books have a positive effect on the opinions about what people will get by reading.Keywords: Elective Course, Reading, Habits, Turkish Teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSeçmeli okuma becerileri dersinin ortaokul öğrencilerinin okuma başarısı ve alışkanlığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of elective reading skills course on reading success and habits of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10266984
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564480
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess