Yücel Feyzioğlu`nun eserlerinin Türkçe eğitimi ve değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Taşkesenlioğlu, Lokman | |
dc.contributor.author | Karaman, Muammer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:32:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:32:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-08-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87532 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin insan yaşamının her alanına hızlı bir şekilde müdahil olmasıyla insan yığınlarını toplum hâline getiren değerlerin gelecek kuşaklara aktarımı daha da önem kazanmıştır. Toplumun duyuş, düşünüş ve yaşama bakışını yeni nesillere aktarmada edebî eserler vazgeçilmez araçlardır. Masallar, edebî eserler içinde insanın dünyaya geldikten sonra tanıştığı ilk edebî tür olması sebebiyle değer aktarımında etkin bir şekilde kullanılır.Bu araştırmada Yücel Feyzioğlu'nun eserlerinde yer alan dinî ve sosyal değerleri tespit etmek ve bu değerlerin Türkçe eğitimine katkısını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada Yücel Feyzioğlu'nun derleyip yeniden düzenleyerek yazdığı 30 masal kitabı incelenmiştir. Araştırmada daha önce yapılan çalışmalardan yola çıkarak 28 sosyal değer ve 11 dinî değer belirlenmiş, eserler nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile değerlendirilmiştir. Feyzioğlu'nun yaşamı ve masal anlayışıyla ilgili bilgiler araştırmacının `Yücel Feyzioğlu ile Masal ve Değerler Üzerine Röportaj` adlı çalışmasından elde edilmiştir.Araştırma sonucunda Türkçe Öğretim Programı'nda (2019) belirtilen sosyal, dinî, millî ve evrensel değerleri öğrencilere aktarmada Yücel Feyzioğlu'nun eserlerinin etkin bir şekilde kullanılabileceği kanaatine varılmıştır. | |
dc.description.abstract | With the rapid involvement of technology in every aspect of human life, the transfer of the values that make the mass of people into society gained more importance. Literary works are indispensable tools in conveying the sense, the thinking and the life perception of society to the new generations. Because it is the first literary genre among literary works people meet after they come to the world, tales are used effectively in value transfer.In this research, it is aimed to determine the religious and social values in Yucel Feyzioglu's works and to determine the contribution of these values to Turkish education. In the research, 30 tales books which Yücel Feyzioğlu wrote and rearranged were examined. In the research, 28 social values and 11 religious values were determined from the previous classifications, and the works were examined based on the scanning model of document review. Information about the author's life and understanding of tales was obtained from his research titled `An Interview with Yücel Feyzioğlu on Tales and Values.`As a result of the study, it was concluded that the works of Yücel Feyzioğlu could be used effectively in transferring the social, religious, national and universal values mentioned in the Turkish Curriculum (2019). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yücel Feyzioğlu`nun eserlerinin Türkçe eğitimi ve değerler eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the works by Yücel Feyzioğlu in terms of Turkish language education and values education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-26 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Moral education | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Feyzioğlu, Yücel | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Social values | |
dc.identifier.yokid | 10260663 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 556315 | |
dc.description.pages | 449 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |