6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan haritaların nitelikleri ve kullanılabilirlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri (Giresun örneği)
dc.contributor.advisor | Doğanay, Serkan | |
dc.contributor.author | Yalçin, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:32:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:32:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87500 | |
dc.description.abstract | Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı yüksek lisans tez çalışması olarak hazırlanan araştırma, 6.sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan haritaların nitelikleri ve kullanılabilirlik düzeylerini tespit edip, öğretmen görüşleri ile destekleyerek eksiklikleri belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Yapılmış olan çalışma sırasında 2014-2015 öğretim yılında kullanılan, Evren yayınlarına ait ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı incelenmiştir. Giresun il merkezinde MEB'e bağlı devlet okullarında görev yapan tüm sosyal bilgiler öğretmenleri araştırmanın evrenini, Giresun İl merkezinde görevli ve araştırmaya katılan 26 sosyal bilgiler öğretmeni ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlere 47 sorudan oluşan Likert tipi bir anket uygulanmıştır. Anketteki sorular SPSS programına aktarılarak güvenilirliğini ölçmek için Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS 23 istatistik programı ile yapılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda 6. sınıf ders kitabında yer alan haritaların özelliklerinin öğrencilere uygun olmadığı, nitelikleri, okunabilirlikleri, yazı ve baskı kalitesi gibi özelliklerin eksik olduğu görülmüştür. Bunun yanında sosyal bilgiler öğretmenleri kitap içinde yer alan haritaların öğrenci seviyesine uygun olmadığı yönünde görüş belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | Giresun University Institute of Social Sciences Department of Turkish and Social Sciences Education Department of Social Studies prepared dissertation for master degree. The purpose of this study is to determine the views of teachers about the features and levels of use of maps in sixth class social textbooks. In the course of the study. As a result of research, a social science textbook was used of the Evren publications elementary sixth grade in the 2014-2015 years. Social studies teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education constitute the basis of the research in Giresun city center and In the central province of Giresun officers and 26 social studies teachers participated in the survey are the examples of the research.In research, a Likert-type consisting of 47 questions was conducted a survey with teachers. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient was calculated to measure the reliability of the questions in the survey. Analysis of collected data was made with Spss 23 statistics program. As a result of the studies, it is seen that the characteristics of the maps in 6'th class textbooks are not suitable for students, qualifications, legibilities, writing and print qualities are lacking. Social science teachers argued that the maps in the books are not suitable for the student level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan haritaların nitelikleri ve kullanılabilirlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri (Giresun örneği) | |
dc.title.alternative | Teachers's opinions about qualifications and availability of maps in textbook on social studies of the 6'th class (Example of Giresun) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10276015 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585778 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |