Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz Çakıroğlu, Arzu
dc.contributor.authorBayram, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-04T13:32:00Z
dc.date.available2020-12-04T13:32:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87498
dc.description.abstractDoğal kaynaklarda azalma, ozon tabakasının incelmesi, su ve hava kirliliği gibi hayatı olumsuz etkileyen çevresel problemlerin artması, küresel sorunlar ve bunlara çözüm bulma arayışları, yeşil pazarlama ve yeşil reklamın önemini daha da arttırmıştır.Pazarlamanın tüketici odaklı hale dönüşmesi, tüketiciye ulaşmadaki en önemli alt fonksiyonlarından biri olan reklamın çevreye duyarlı mesajlar üretmesine neden olmuştur. Tüketicilerin çevreye yönelik endişe ve farkındalıklarının artmasıyla birlikte işletmeler, toplumun bir üyesi olarak çevre açısından sorumlu bir şekilde davranmaları gerektiğinin bilincine varmaya başlamışlar, bu nedenle yeşil pazarlama ve yeşil reklam faaliyetlerine yönelmişlerdir. Bu çalışmanın amacı, bir yeşil tutundurma faaliyeti olan yeşil reklamlar ile tüketici satın alma tarzları arasındaki ilişkiyi inceleyerek bu ilişkide yeşil reklamların etkisini bulmak ve bu bağlamda tüketicilerin yeşil reklamlara karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, tüketicilerin yeşil reklama yönelik tutumu ile satın alma tarzları arasında fark olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda, marka bilinci ile plansız alışveriş, yeşil reklama yönelik tutumu pozitif yönde etkilemektedir. Tüketicilerin marka bilinci arttıkça yeşil reklama ve ürünlere duyarlılığı ve olumlu görüşleri artmaktadır. Aynı zamanda plansız alışveriş alışkanlığının da tüketicileri yeşil ürünlere yönlendirdiği görülmektedir. Tüketicilerin satın alma davranışlarında yeşil reklam uygulamalarını önemsediği ve yeşil (çevre dostu) ürünleri satın alma konusunda bilinçli oldukları tespit edilmiştir. Tüketicinin yeşil reklam yapan işletmelere ve bu ürünlere güven duyduğu görülmüştür.
dc.description.abstractDecreasing of natural resources, thinning of ozone layer, increasing environmental problems such as water and air pollution, increasing global environmental problems and searching for solutions have increased the importance of green marketing and green advertising.As marketing has become more customer oriented, advertisements as one of the most important sub functions of marketing to reach the customers began to produce environmentally sensitive messages. Along with customers' raising awareness and concerns regarding environment, businesses have started to realize they they have to act responsibly as one of the members of the society and oriented towards green marketing and advertisement activities.According to the results of our study, it is determined that there is a distinction between customers' attitude towards green advertising and their purchasing styles. Within this context, brand awareness and unplanned Purchase have a positive impact upon customers' attitude toward green advertising. Increasing the amount of customers' brand awareness results in increasing the amount of customers' consciousness of green advertising and green product. Besides the habit of brand awareness also contributes to customers' tendency to green products. It has been determined that consumers care about green advertising practices in their buying behaviors and they are aware of purchasing green (eco-friendly) products. Additionally, it is seen that customers are trusting green products and their management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin yeşil reklamlara yönelik tutumları ve satın alma tarzları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe relationship between customers attitude towards green advertising and their purchasing styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental marketing
dc.subject.ytmEnvironmental advertisements
dc.identifier.yokid10278861
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586441
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess