Show simple item record

dc.contributor.advisorAkalın, Tolga
dc.contributor.authorAkyüz, Selma
dc.date.accessioned2020-12-04T13:31:32Z
dc.date.available2020-12-04T13:31:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87482
dc.description.abstract`İbrahim Çallı'nın eserlerinde Nü Teması` başlıklı tez çalışmasında geç Osmanlı erken Cumhuriyet dönemine damgasını vuran ressam İbrahim Çallı'nın hayatı ve nü eserlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. 1914 döneminin en önemli ressamlarından biri olan İbrahim Çallı'nın eserlerindeki çıplaklık temasının ayrıntılı olarak ele alınması hedeflenmiştir. İbrahim Çallı'nın eserlerini ve hayatını ele alan diğer çalışmalardan farklı olarak Çallı'nın Paris dönemi ve Türkiye'ye geldiği dönemde yaptığı çıplak temalı resimler ele alınmış ve tek tek yorumlanmıştır. Tezin Birinci bölümünde çalışmanın amacı, kapsamı, yöntemi ele alınırken tezin ikinci bölümünde Çallı'nın yaşamı, kişiliği, Sanayi- i Nefise Mektebi'ne girişi, Yurda dönüşü, eğitimci kimliği ve dönemi içerisinde dâhil olduğu sanat grupları ele alınmıştır. Tezin üçüncü ve konusunu oluşturan bölümde Çallı'ya ait 28 adet Nü esere yer verilmiştir. Bu eserleri tek tek analiz edilmiş ve Çallı ile Nü resim arasındaki ilişki ortaya çıkarılmıştır. Çallı kuşağı içerisinde yeniliklere açık bir ressam olmuştur. Çağı içerisinde Türk resmine yenilikler getiren ve yeni bir kuşak oluşturan ressam olmuştur. Anahtar Kelimeler: İbrahim Çallı, 1914 Kuşağı, Nü Resim
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the life and works of the painter İbrahim Çallı, who left his mark on the late Ottoman early Republican period. Ibrahim Calli, one of the most important painters of the period of 1914, aimed to examine the theme of nudity in detail. Abraham's works and Çallı Çallı Unlike other studies dealing with the lives of his Paris period and the period in which Turkey must nude teen pictures were individually reviewed and discussed. In the first part of the thesis, in the second part of the thesis, the life, personality, entrance to Sanayi-i Nefise Mektebi, the return to the Yurda, the identity of the educator and the art groups in which he is involved are discussed. The third and the subject of the thesis, 28 Nü works belonging to Çallı. These works were analyzed one by one and the relationship between Calli and Nude painting was revealed.It has become an innovative painter within the Çallı Belt. The artist has been a painter who brought innovations to Turkish painting and created a new generation in his age. Key Words: Ibrahim Calli, 1914 Generation, Nude Paintingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİbrahim Çallı`nın eserlerinde nü teması
dc.title.alternativeNu thesis in the works of Ibrahim Calli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentResim ve Baskı Sanatları Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10274861
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581507
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess