Türkiye`de tasarlanan tiyatro afişlerinin tasarım ilkeleri açısından analizi
dc.contributor.advisor | Başar, Gülcan | |
dc.contributor.author | Ari, İhsan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:31:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:31:01Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87465 | |
dc.description.abstract | ÖZETTÜRKİYE'DE TASARLANAN TİYATRO AFİŞLERİNİN TASARIM İLKELERİ AÇISINDAN ANALİZİ Bu araştırma sanatsal yaratıda kullanılan teknik ve yöntemler ne olursa olsun sanatçının yaratıcı dehası ile temel tasarım ilkelerinin bütünleşmesi zorunluluğuna dayandığı varsayımıyla hazırlanmıştır.Bu araştırmanın amacı; nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi yoluyla plastik sanatların teknolojik gelişmelerle etkileşimini dünyadaki ve ülkemizdeki tarihi sürecini gözlemleyip dijital teknolojinin yaşamımıza girişinden günümüze kadar olan süreçte, plastik sanatlarla olan etkilerini, geleneksel, mekanik yeniden üretim ve dijital ortamda hazırlanan Türk tiyatro afiş tasarımı uygulamalarını dönemsel olarak inceleyip temel tasarım ilkeleri doğrultusunda değerlendirip yorumlayarak katkılarını ortaya koymaktır.Bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır: Araştırmaya giriş yapılarak ortaya konan problem, konuyla ilgili sınırlamalar, araştırmanın amacı ve önemi belirtilmiştir. Birinci bölümde araştırmada kullanılan yöntem yer almaktadır. İkinci bölümde araştırmanın kavramsal çerçevesi oluşturulmuş plastik sanatların teknoloji ile etkileşimi dönemsel olarak incelenmiş, grafik sanatlar ve afişin tanımı yapılmış, dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimleri incelenerek afiş türleri, afiş tasarımında uygulanan teknikler ve tasarım ilkeleri ile ilgili kurumsal temeller ve literatür taraması yapılmış, görsellerle desteklenmiştir.Üçüncü bölümde sınırlılıklar belirlenerek Türk tiyatro afişlerinin örnekleri dönemsel olarak (geleneksel yöntem, mekanik yeniden üretim ve dijital yöntem) ele alınmış, tasarım ilkelerinden oluşan, afişlerin çözümlenmesinde araştırmacı tarafından üç uzman görüşü alınarak geliştirilen analiz formatı kullanılmıştır. Eserler bu formata göre incelenmiş, araştırmada elde edilmiş olan bulgular ve yorumlar ifade edilmiştir.Dördüncü bölümde, yine araştırma ile ilgili sonuçlar ve öneriler verilmiştir. Anahtar Sözcükler: Tasarım, Afiş, Tiyatro Afişi, Dijital Teknoloji, Plastik Sanat | |
dc.description.abstract | ABSTRACTANALYSIS OF THEATHER POSTERS DESIGNED IN TURKEY IN TERMS OF DESIGN PRINCIPLESThis research have been made on the assumption that whatever the techniques and methods used in artistic creation, the creative genius of the artist and the basic design principles must be based on their integration.The purpose of this research is to observe the historical process in the world and in our country, to examine the interaction of plastic arts with technological developments through document analysis which is a qualitative data collection method, during the period from the introduction of digital technology to our lives until these days, to examine its effects on plastic arts, traditional, mechanical reproduction and Turkish Theater poster design applications prepared in digital environment periodically and to reveal its contributions in accordance with the evalution and interpretation of basic design principles.This research consists of four chapters. By introducing the research in the presented problem, limitations about the subject, the purpose and the importance of the research have been stated. In the first chapter, the method used in the research has been given. In the second chapter, the conceptual framework of the research and the interaction of the created plastic arts with technology have been examined periodically, the definition of graphic arts and poster has been made, by examining the historical development in the world and in Turkey; types of poster, institutional foundations and literature review related to techniques applied in poster design and basic design principles have been made and supported with visuals.In the third chapter, by determining limitations, examples of Turkish theatrical posters have been discussed periodically (traditional method, mechanical reproduction ve digital method), in the analysis of the posters, the analysis format developed by the researcher based on three expert opinions has been used. The works have been examined according to this format and the findings and interpretations obtained in the research have been expressed.In the fourth chapter, results and suggestions relating the research also have been stated.Keywords: Design, Poster, Theater poster, Digital Technology, Plastic Arts | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türkiye`de tasarlanan tiyatro afişlerinin tasarım ilkeleri açısından analizi | |
dc.title.alternative | Analysis of theather posters designed in Turkey in terms of design principles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-23 | |
dc.contributor.department | Resim ve Baskı Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Poster art | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.identifier.yokid | 10306155 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 597029 | |
dc.description.pages | 315 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |