Bir köy enstitüsü modeli olarak Pulur köy enstitüsü (1942-1950)
dc.contributor.advisor | Saylan, Gürkan Fırat | |
dc.contributor.author | Özen, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:30:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:30:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87456 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet tarihinin eğitim sahasında ki en önemli hamlelerinden biri olan Köy Enstitüleri projesi, kurulduğu dönem ve hizmet ettiği amaçlar açısından Türk eğitim sistemi içinde hatırı sayılır bir yeri vardır. Ancak bu eğitim hamlesi on dört yıl gibi eğitim tarihi açısından çok kısa sayılabilecek bir zamanda sona erdirilmesi, etkisinin günümüzde bile sürüyor olması dikkat çekicidir. Bu tez çalışmasında Köy Enstitülerinden biri olan Erzurum/Pulur Köy Enstitüsü incelenmiş ve çalışma üç bölüm üzerine kurgulanmıştır. Giriş bölümünde, cumhuriyet öncesi ve cumhuriyetin ilk yıllarında ki eğitim faaliyetleri ile ilgili genel bilgi verilmiştir. Birinci bölümde cumhuriyet dönemi öğretmen yetiştirme çabaları ikinci bölümde köy enstitülerinin kuruluş ve işleyişi, öğretim programları hakkında bilgi verilmiştir. Son bölüm olan üçüncü bölümde ise Erzurum/Pulur Köy Enstitüsünün tarihçesi, kuruluş süreci, işleyişi ve kapatılış süreci hakkında ayrıntılı bilgi verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Village institues, one of the most important of history of republic in educational field, has a significant place for Turkish educational system in terms of its fountation period and aims it serves. But , this educational attempts only has lasted for 14 years that is too short for educational system. It is attractive that effects and reflexion of this system still continue today. In this thesis research , Erzurum/Pulur Village which is one of the village institues has been analyzed and research has been planned on three parts. In the prologue , general information has been given about education activies before republic and at the first years of republic. In section one , some information about fountation of village institues and its working process and also about curriculum has been given. Last part, the second part at the same time, gives information about history of Erzurum/Pulur Village , its fountation process, its working condition and closure of it. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Bir köy enstitüsü modeli olarak Pulur köy enstitüsü (1942-1950) | |
dc.title.alternative | Erzurum Pulur village institute as a model of a village institute (1942-1950) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305334 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 596509 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |