Show simple item record

dc.contributor.advisorSaylan, Gürkan Fırat
dc.contributor.authorÖzen, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:30:46Z
dc.date.available2020-12-04T13:30:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87456
dc.description.abstractCumhuriyet tarihinin eğitim sahasında ki en önemli hamlelerinden biri olan Köy Enstitüleri projesi, kurulduğu dönem ve hizmet ettiği amaçlar açısından Türk eğitim sistemi içinde hatırı sayılır bir yeri vardır. Ancak bu eğitim hamlesi on dört yıl gibi eğitim tarihi açısından çok kısa sayılabilecek bir zamanda sona erdirilmesi, etkisinin günümüzde bile sürüyor olması dikkat çekicidir. Bu tez çalışmasında Köy Enstitülerinden biri olan Erzurum/Pulur Köy Enstitüsü incelenmiş ve çalışma üç bölüm üzerine kurgulanmıştır. Giriş bölümünde, cumhuriyet öncesi ve cumhuriyetin ilk yıllarında ki eğitim faaliyetleri ile ilgili genel bilgi verilmiştir. Birinci bölümde cumhuriyet dönemi öğretmen yetiştirme çabaları ikinci bölümde köy enstitülerinin kuruluş ve işleyişi, öğretim programları hakkında bilgi verilmiştir. Son bölüm olan üçüncü bölümde ise Erzurum/Pulur Köy Enstitüsünün tarihçesi, kuruluş süreci, işleyişi ve kapatılış süreci hakkında ayrıntılı bilgi verilmiştir.
dc.description.abstractVillage institues, one of the most important of history of republic in educational field, has a significant place for Turkish educational system in terms of its fountation period and aims it serves. But , this educational attempts only has lasted for 14 years that is too short for educational system. It is attractive that effects and reflexion of this system still continue today. In this thesis research , Erzurum/Pulur Village which is one of the village institues has been analyzed and research has been planned on three parts. In the prologue , general information has been given about education activies before republic and at the first years of republic. In section one , some information about fountation of village institues and its working process and also about curriculum has been given. Last part, the second part at the same time, gives information about history of Erzurum/Pulur Village , its fountation process, its working condition and closure of it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleBir köy enstitüsü modeli olarak Pulur köy enstitüsü (1942-1950)
dc.title.alternativeErzurum Pulur village institute as a model of a village institute (1942-1950)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10305334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid596509
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess