Işığın tasarım tarihi ve resim sanatında nesne olarak ışık
dc.contributor.advisor | Başar, Gülcan | |
dc.contributor.author | Türk, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:30:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:30:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87448 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın ana temasını, ışığın tasarım tarihi ve resim sanatında ışığın nesne olarak hangi biçimde ele alındığı, oluşturmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın problem durumu, amacı, önemi ve yöntemi belirtilmiş olup, birinci bölümde, ışık bilimine değinilmiştir. Görme ve ışık bilimiyle ilgili çalışmaları ele alan optik bilimciler ve düşünürlerin deneyleri ve kuramları incelenmiştir. Bu doğrultuda ışığın fiziksel açıklamasının tarihsel süreci ele alınmıştır.İkinci bölümde, resim sanatında ışık olgusu ele alınmıştır. Işığın kaynakları, analiz ederken kullanılan terimler ve ışıkla ilgili teknik detaylar açıklanıp random şeklinde seçilen, Rönesans, Maniyerizm, Barok, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Post Empresyonizm ve 20.yy Resim Sanatı akımlarının resim sanatçılarından birer eser incelenerek ışık ve gölge kullanımları ele alınmıştır. Sonuç bölümünde de bu yapılan analizler sonucu veriler tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The Main theme of the thesis is the design history of light and the manner in which light is treated as an object in painting. In the introductory part, the problem status, aim, importance and method of the research are mentined and in the first part, the science of light is mentioned. Experiements and theories of optical scientists and thinkers are examined. In this respect, the historical process of physical explanation of light is discussed.In the second chapter, the phenomenon of light in painting is discussed. The sources of light the terms used in the analysis and technical details about the light are explained and random uses of Renaissance, Mannerism, Baroque, Romanticism, Realism, Impressionism, Post Impressionism and 20th Century Art are examined and the use of light is examined. As a result of these analyzes, data were determined in the conclusion section. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Işığın tasarım tarihi ve resim sanatında nesne olarak ışık | |
dc.title.alternative | The history of designing light and light as a object in painting art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-17 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.identifier.yokid | 10303588 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594923 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |