Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Mesut
dc.contributor.authorÇora, Saffet Esra
dc.date.accessioned2020-12-04T13:30:20Z
dc.date.available2020-12-04T13:30:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87441
dc.description.abstractÖzellikle 2010'lu yıllarla birlikte Türk dizi sektörü başarılı yapımlara imza atmaya başlamıştır. İzleyici sayısının artması dizileri hem televizyon kanalları hem de yapım şirketleri açısından karlı bir yatırım haline getirmiştir. Dizi süreleri süreç içinde dünya standartların üzerine çıkmaya başlamıştır. Şu anda Türkiye'de yayınlanan dizi süreleri yaklaşık 150 dakikaya yaklaşmakta hatta bazıları zaman zaman (sezon finali - final bölümü vb) bu süreyi de aşmaktadır. Türkiye'de çekilen sinema filmleri ortalama 90-150 dakikayı bulmakta ve bu süreler için yaklaşık 3 ila 8 hafta çekim yapılmakta, en az bir ay post prodüksiyon aşamaları devam etmektedir. Oysa ki dizilerin, bu süreyi de aşan çekim - post prodüksiyon aşamaları için toplam bir hafta süreleri vardır. Bunun çalışma koşullarına olumsuz etkileri göz ardı edilemez boyutlardadır.Görüşlerine başvurulan kişiler faal olarak film sektöründe çalışan kişiler arasından seçilmiştir. Yapılan görüşmelerle ekonomi politik perspektiften incelenen sektörün üretim ilişkilerini, prekaryanın özelliklerini barındıran çalışanların içinde bulunduğu durum ve çalışan profilinin çıkarılması hedeflenmektedir.
dc.description.abstractEspecially in the years of 2010, the Turkish serials sector started to produce successful productions. The increase in the number of viewers made the series a profitable investment for both television channels and production companies. Sequence times began to rise above world standards in the process. Currently time series published in Turkey is closer to about 150 minutes, some even from time to time (the season finale - the final chapter, etc.) goes up to that time.Find movies shot in average 90-150 minutes in Turkey and made about 3 to 8 weeks for shooting this period continues for at least one month post-production stages. However, the series have a total of one week duration for shooting - post production stages that exceed this period. The negative effects of this on working conditions cannot be ignored.The persons interviewed were actively selected from among those working in the film industry. With the interviews, it is aimed to determine the production relations of the sector examined from the economic political perspective, the situation of the employees hosting the characteristics of the precariary and the profile of the employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTürkiye film endüstrisinin prekaryası: Televizyon dizi çalışanları
dc.title.alternativePrecariat of Turkish film industry: Television series employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303526
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594186
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess