Show simple item record

dc.contributor.advisorCora, İhsan
dc.contributor.authorKaradeniz, Hamide
dc.date.accessioned2020-12-04T13:29:43Z
dc.date.available2020-12-04T13:29:43Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87420
dc.description.abstractSon yıllarda dünya, giderek hızlanan bir tahribat ve kirlenme süreci yaşamaktadır. Çevre konusunda gençlerin duyarlı olmaları sürdürülebilirlik açısından büyük önem taşımaktadır. Çünkü günümüzde genç nüfus toplam nüfusun içerisinde önemli bir yere sahiptir. Günümüzde bu olumsuzlukları en aza indirebilmek için gençler çevre konusunda daha duyarlı ve daha sorumlu olmalıdırlar. Gelişen çevre bilinci, toplumdaki gençlerin yaşam tarzlarını ve tüketim alışkanlıklarının değişmesine neden olmuştur.Tezin birinci bölümünde yeşil pazarlama kavramı ayrıntılarıyla ortaya konmuştur. İkinci bölümü tüketici davranışı konusunu içermektedir. Üçüncü bölümde ise çevre ve yeşil pazarlama örneklerine yer verilmiştir. Bu tezin amacı öğrencilerin çevreye duyarlı ürünler hakkındaki bilgi düzeylerini ve çevreye duyarlı ürünleri satın alma eğilimlerine (geri dönüşümlü ürünleri satın alma eğilimi, çevreye duyarlı ürünler satın alma bilinci, ekolojik bilinç, çevre sorumluluğu) ilişkin tutumların; cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri bölüm ve sınıf gibi demografik değişkenlere göre istatistikî açıdan fark olup olmadığını tespit etmektir. Bu teorik çerçeveden hareketle Giresun Üniversitesi işletme ve iktisat öğrencilerine yönelik anket çalışması yapılmıştır. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin büyük kısmı çevre dostu ürün kavramını bilmekte ve çevre dostu ürünlerin kullanımı konularına ilgi gösterdikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Çevre, yeşil pazarlama, çevre dostu ürün, tüketici satın alma davranışı
dc.description.abstractIn recent years, the world has been experiencing an accelerated destruction and pollution process. Environmental awareness of young people is of great importance for sustainability. Because today the young population has an important place in the total population. Today, in order to minimize these problems, young people should be more sensitive and responsible for the environment. Growing environmental awareness has led to a change in lifestyles and consumption habits of young people in society.In the first part of the thesis, the concept of green marketing is explained in detail. The second part includes consumer behavior. In the third part it is given to environmental and green marketing examples. The main purpose of this study is to determine the students' knowledge about environmentally friendly products and their tendencies to buy environmentally friendly products (tendency to buy recycled products, awareness of buying environmentally friendly products, ecological awareness, environmental responsibility); to determine whether there is a statistical difference according to demographic variables such as gender, age, department and class in which they study. Based on this theoretical framework, a survey was conducted for the students of Giresun University's business and economics. According to the results of the research carried out; Most of the students are familiar with the concept of environmentally friendly products and are interested in the use of environmentally friendly products.Keywords: Environment, green marketing, eco-friendly product, consumer buying behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlamanın tüketici satın alma davranışlarına etkisi: Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme ve İktisat Bölümü öğrencileri üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of green marketing on consumer purchasing behaviours: A study on Giresun University Faculty of Economics and Administrative Sciences on students of Business and Economics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-28
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10326950
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620006
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess