dc.contributor.advisor | Cin, Mustafa | |
dc.contributor.author | Koçak, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:29:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:29:27Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87411 | |
dc.description.abstract | İklim Konularının Öğretiminde Google Earth Programının Öğrenci Başarısına EtkisiBu araştırmanın amacı, ortaöğretim 10. sınıf coğrafya dersinde Google Earth Programı kullanımının öğrencilerin görüşlerine ve akademik başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, Trabzon'un Akçaabat ilçesinde bulunan bir Anadolu lisesinin 10. sınıflarında öğrenim gören iki şubenin öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada açıklayıcı sıralı karma yöntem tasarımı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan sınıflardan biri deney grubu (n: 33), diğeri ise kontrol grubu (n: 33) olarak basit seçkisiz örnekleme ile seçilmiştir. Türkiye'nin iklimi konusunun öğretiminde deney grubuna Google Earth destekli öğretim yapılırken kontrol grubuna ise geleneksel (Harita destekli) öğretim yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak için `Türkiye İklimini Etkileyen Faktörler ve Türkiye İklim Elemanları Açık Uçlu Soruları`, `Öğrenci Kişisel Bilgi Formu Anketi`, `Google Earth Araç Çubuklarını ve Özelliklerini Anlatan Öğrenme Yaprağı` ve `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları` kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son test puanlarının analizi için bağımsız ve ilişkili gruplar t-testi kullanılmış, yarı yapılandırılmış görüşme formlarına ise betimsel analiz uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda ön testte, Türkiye iklimi konusunda akademik başarı açısından deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı, son testte ise deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Google Earth destekli öğretimin iklim öğretiminde etkili olduğu; bu etkinin özellikle basınç, nemlilik ve yağış konularında daha fazla ortaya çıktığı görülmüştür. Türkiye iklimi konusunda ise Google Earth destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı, coğrafya dersine yönelik ilgi ve motivasyonlarını görsellik, akılda kalıcılık, ilgi çekicilik, eğlencelik, kolaylık, canlılık, üç boyutluluk açısından olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçları dikkate alındığında, Google Earth öğretim aracı ile ilgili farkındalık arttırılması ve bu öğretim aracının öğrenciler ve öğretmenler tarafından coğrafya derslerinde kullanılması gerektiği vurgulanmıştır. Bununla birlikte araştırmacılara, öğretmenlere, program geliştirme ve alan uzmanlarına çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Coğrafya Öğretimi, Türkiye İklimi, Google Earth, Basılı Harita, Akademik Başarı, Öğrenci Görüşleri | |
dc.description.abstract | Influence of Google Earth Software on Students' Academic Performance in Teaching of Climate TopicsThe aim of this study is to determine influence of using Google Earth Program on students' views and academic performance at the 10th grade geography lesson in secondary education. The sample of the study consists of students from two class studying in the 10th grades of an Anatolian high school in Akçaabat district of Trabzon. Explanatory sequential mixed methods design was used in the study.One of the classes participated in the study as experimental group (n: 33) and the other as control group (n: 33) were selected with simple random sampling. While the teaching of climate of Turkey for the experimental group was carried out via Google Earth Software, the control group was taught by printed maps. Data were collected via four different instruments, namely: Open ended questions for the climate elements and factors that effect climate of Turkey; questionnaire for the student personal information; Google Earth toolbars and learning papers and semi-structured interview for the students' views on the selected teaching tools. Independent sample t-tests and paired sample t-tests were used for the comparison of between and within groups' scores obtained from pre-test and post-test. The data obtained from the semi-structure interview was analysed by descriptive statistics. Analysis of variance on the pre-test scores showed there was no statistically significant difference between the control group and the experimental group. On the other hand, post-test analysis of the scores of the groups showed that there is a significant difference in favour of the experimental group. The study also showed that Google Earth Software is more effective teaching tool than the printed maps for the teaching of climate and climate elements, particularly air pressure, humidity and rainfall.The study concluded that Google Earth supported teaching has a positive impact upon the students' academic achievements and the students' views towards the course. Google Earth Software is considered by the students as visual, remindful, interesting, entertaining, facilitative, dynamic and three-dimensional teaching instrument. The results of the study suggested that students should be encoured and engaded to use Google Earth for increasing their level of geography learning. Various suggestions were also made to teachers, researchers, program developers and field experts for teaching geography.Keywords: Geography Teaching, Climate of Turkey, Google Earth, Printed Map, Academic Performance, Students' Views | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İklim konularının öğretiminde google earth programının öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Influence of google earth software on students' academic performance in teaching of climate topics | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-23 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10329324 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 635853 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |