Çevrimiçi iş birlikli öğrenme yönteminin ortaokul öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerine ve yazma kaygılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Maden, Sedat | |
dc.contributor.author | Önal, Aydin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:29:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:29:19Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87406 | |
dc.description.abstract | Araştırmada, çevrimiçi iş birlikli öğrenme yönteminin ortaokul öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerine ve yazma kaygılarına etkisi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte olduğu karma yöntem (Mixed Method) kullanılarak desenlenmiştir. 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde yapılan araştırmanın çalışma grubunu, Giresun il merkezinde yer alan A Ortaokulu'nda öğrenim gören 2 farklı 7.sınıf (n=54) şubesi oluşturmaktadır. Şubelerden biri kontrol grubu (n: 28), diğeri ise deney grubu (n: 26) olarak rastgele belirlenmistir. Yazma çalışmaları kontrol grubunda geleneksel öğretimle, deney grubunda EBA (Elektronik Bilişim Ağı) üzerinden işlenmiştir. Uygulama 4 hafta sürmüştür. Araştırmada nitel ve nicel veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları olarak Yazılı Anlatım Kaygı Ölçeği, Yazılı Anlatım Değerlendirme Ölçeği ve İkna Edici Yazma Rubriği kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak da Öğrenci Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 16 programında frekans, yüzde, ortalama, Mann Whitney U, Wilcoxon analizleriyle, nitel veriler ise içerik analizi ile değerlendirilmistir.Araştırmanın sonucunda çevrimiçi ortamlarda iş birlikli çalışmanın ikna edici ve bireysel yazma başarısını artırdığına, yazma kaygısı üzerinde istatistiksel olarak yüksek düzeyde anlamlı fark ortaya koyamadığına ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin çevrimiçi ortamlarda iş birlikli öğrenmeye karşı olumlu görüşe sahip oldukları belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Yazılı anlatım, çevrimiçi ortam, iş birlikli yazma, ikna edici yazma, yazma kaygısı. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to reveal the effect of online cooperative learning method on secondary school students' persuasive writing skills and writing anxiety.Mixed method was preferred in this study, in which both qualitative and quantitative research methods were used. The working group of the study consists of two different 7th grade classes (n: 54) in an A secondary school in Giresun. One of the classes is taken randomly as a control group (n:28) while the other one is the treatment group(n:26). As writing exercises were conducted through traditional methods in control group, they were implemented through EBA (Electronic Information Network) for 4 weeks. Both qualitative and quantitative data collection tools were used. Written expression anxiety scale, written expression evaluation scale and persuasive writing skill rubric were used as quantitative data collection tools while students interview questionnaire was used as qualitative data collection tool. The collected quantitative data was administered on SPSS 16 by conducting the analyses like frequency, percentage, mean, Mann Whitney U and Wilcoxon. The qualitative data was evaluated with content analysis.At the end of the study, it was seen that cooperative learning method increases the ability of persuasive writing and individual writing skill while it not decreases writing anxiety. In addition, students express positive opinion and feedback on online cooperative learning method.Key words: Written expression, online media, cooperative writing, persuasive writing skill, writing anxiety. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çevrimiçi iş birlikli öğrenme yönteminin ortaokul öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerine ve yazma kaygılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of online cooperative learning method on secondary school students' persuasive writing skills and writing anxiety | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-23 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Story writing | |
dc.subject.ytm | Creative writing | |
dc.subject.ytm | Reading-writing | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.subject.ytm | Free writing | |
dc.subject.ytm | Reading-writing activity | |
dc.identifier.yokid | 10329979 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 635857 | |
dc.description.pages | 233 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |