Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi Web günlüğü yansımaları
dc.contributor.advisor | Semiz, Kıvanç | |
dc.contributor.author | Karakoç, Sena | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:28:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:28:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87390 | |
dc.description.abstract | Gereç ve Yöntem: Araştırma deseni olarak durum çalışması ve durum çalışması türlerinden bütüncül tek durum çalışması yapılmıştır. Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 2018-2019 dönemi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi dersi alan 15 öğretmen adayı ve bir danışman öğretim elemanı çalışmaya katılmıştır. 12 hafta boyunca öğretmen adaylarından yaşadıklarını ve gözlemlediklerini çevrimiçi bir blog(wordpress) aracılığıyla aktarmaları istenmiştir. Katılımcılardan en çok ve en anlamlı web günlüğü girdileri olan 6 öğretmen adayı ile yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca araştırmacının alan gözlem notları ile doküman analizi (web günlükleri) yapılarak veriler toplanmıştır. Birden fazla veri kaynağı kullanıldığından dolayı veri üçlemesi sağlanmıştır. NVIVO 12 programı ile tematik içerik analizi yapılmıştır.Bulgular: Tematik içerik analizi sonucunda 4 ana tema ortaya çıkmıştır. Bunlar; Öğretmenlik Becerileri, İletişim, Staj Okulunun Ortamı, Teknoloji Okuryazarlığı olarak belirlenmiş ve bu ana temalarda kendi içlerinde alt temalara ayrılmıştır. Danışman öğretmenin alan bilgisinin eksik olması, danışman öğretim elemanı ile öğretmen adayının iş yükünün fazla olması bu çalışmada da öne çıkmıştır. Bununla birlikte web günlüğü gibi dijital bir aracın sürece dahil edilmesi paydaşların iletişimi konusunda iyileştirmeler sunmuştur. Sonuç: Yapılan araştırma sonucunda; danışman öğretim elemanı ve öğretmen adayları arasındaki iletişim konusunda web günlüğünün önemli katkısı olduğuna ve öğretmen adaylarının gerçek tecrübelerinin gözlemlenmesi açısından web günlüğü kullanımının etkili olduğu sonucu elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik Uygulaması Dersi, Okul Deneyimi Dersi, Web Günlüğü | |
dc.description.abstract | Material and Method: Case study design was used as a research design. During the 2018-2019 season, 15 preservice teachers, who took teaching practice and school experience lessons and one consultant instructor were participated in the study. For a total of 12 weeks, preservice teachers were asked to share their experiences and observations via an online blog (wordpress). Structured interviews were conducted with 6 prospective teachers who had the most blog entries. Field observation notes and document analysis (web logs) were also collected. Data triangulation was provided since more than one data source were used. Thematic content analysis was performed with NVIVO 12 program.Results: Thematic content analysis revealed four main themes. These; Teaching Skills, Communication, Internship School Environment, Technology Literacy are defined as sub-themes in these main themes. In this study, the lack of field knowledge of the supervisor teacher, the workload of the supervisor instructor and the prospective teacher were high and the problems arising from the practice school came to the fore. However, the inclusion of a digital tool, such as a blog, has improved stakeholder communication. Technology literacy of prospective teachers is an important element in this process.Conclusions and Recommendations: As a result of the research; It is concluded that usung blogs has an important contribution in the communication between the advisor and the preservice teachers. It is thought that online blogs can offer opportunities to form a pre-service professional development group.Keywords: Teaching Practice course, School experience lesson, Weblog | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi Web günlüğü yansımaları | |
dc.title.alternative | Preservice physical education teachers' Online blog reflections on teaching practice and school experience | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-07 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Applied education | |
dc.subject.ytm | School experience | |
dc.identifier.yokid | 10297996 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 590319 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı |