Show simple item record

dc.contributor.advisorSemiz, Kıvanç
dc.contributor.authorBüyükkalkan, Ferhat
dc.date.accessioned2020-12-04T13:28:24Z
dc.date.available2020-12-04T13:28:24Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87386
dc.description.abstractAmaç: Eğitim ve öğretim sisteminde köklü değişiklikler meydana getiren teknoloji sayesinde okullarda çok daha verimli ve etkili ortamlar oluşmaktadır (Özen ve ark., 2016). Son yıllarda yapılan araştırmalarda teknolojinin eğitimdeki rolü giderek hız kazanmaktadır (Bozcan, 2010). Teknolojinin sunduğu fırsatlar ile, öğrencilerin öğrenme ihtiyaç, tercih ve biçimlerine göre farklılaştırılmış öğrenme etkinlikleri sunabilmekte, öğrenciler ise teknolojik araçlarını istedikleri yönde uygulama ve içerikle kişiselleştirerek, öğrenme tercihleri doğrultusunda bu sürece katılabilmektedirler. Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye ilişkin tutumlarını ve mobil öğrenmeyi hayatlarına dahil etme (kabul) seviyelerini incelemektir.Gereç ve Yöntem: Tarama araştırmaları, kişilerin algı ve tutumlarını kısa zamanda ve düşük bütçe ile ölçme imkânı sunmaktadır (Büyüköztürk ve ark., 2008). Genellenebilirliliğin yüksek olması düşünülerek Türkiye çapındaki beden eğitimi öğretmen adaylarının mobil öğrenme araçlarını kabul ve mobil öğrenme tutumları incelenmek istenildiğinden, seçkisiz tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Bulgular: Beden eğitimi öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutum seviyeleri, mobil araçları kabul seviyelerine oranla görece daha yüksek görülmektedir. Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum' un alt faktörlerinden motivasyon ve memnuniyet değişkenlerinin birbirleri ile yüksek seviyede korelasyona sahip olduğu görülmüştür. Öte yandan, Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul seviyelerini genel olarak en çok Mobil Araç Kullanımına İsteklilik değişkeninin etkilediği söylenebilir. Sonuç: Genel olarak öğrenciler eğitim ortamlarında mobil öğrenmeyi olumlu algılamaktadırlar. Bu bağlamda mobil araçlarının eğitim kurumlarının da desteğiyle beden eğitimi öğretmen adaylarını motive edici, ilgi çekici ve kullanım kolaylığı sunması, ayrıca öğrenmeyi desteklemesi, zaman ve mekân bağımsızlığı gibi avantajları nedeniyle öğrenme-öğretme süreçlerine dahil edilmesi mümkündür. Mobil öğrenme ile ilgili yapılacak yeni çalışmalarda bu özelliklerin göz önünde bulundurulması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi, Öğretmen adayları, Mobil öğrenme, Teknoloji.
dc.description.abstractPurpose: Thanks to the technology that makes fundamental changes in the education and training system, more efficient and effective environments are created in schools (Özen et al. 2016). In recent research, the role of technology in education is gaining momentum (Bozcan, 2010). With the opportunities offered by technology, students can offer differentiated learning activities according to their learning needs, preferences and forms, and students can participate in this process in accordance with their learning preferences by personalizing their technological tools with the application and content they want. The aim of this study is to examine the attitudes of physical education teacher candidates towards mobile learning and the levels of acceptance (acceptance) of mobile learning in their lives.Material and Method: Screening research offers the opportunity to measure people's perceptions and attitudes in a short time and with low budget (Büyüköztürk et al., 2008). physical education throughout Turkey in mind it is highly regarded teacher candidates mobile learning, mobile learning tools and attitudes to examine the request, random stratified sampling method was used.Results: The attitudes of physical education teacher candidates towards mobile learning are found to be relatively higher than the acceptance levels of mobile devices. Motivation and satisfaction variables, which are one of the sub-factors of Attitude towards Mobile Learning, have a high correlation with each other. On the other hand, it can be said that the willingness to use mobile devices is mostly affected by the acceptance levels of mobile learning tools. Conclusions and Recommendations: In general, students perceive mobile learning positively in educational environments. In this context, it is possible that mobile devices can be included in the learning-teaching processes with the support of educational institutions to provide motivating, interesting and easy to use physical education teacher candidates, as well as to support learning and to have advantages such as time and space independence. It is suggested that these features should be taken into consideration in new studies about mobile learning.Keywords: Physical education, Pre-service teachers, Mobile learning, Technology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmen adaylarının mobil öğrenme araçlarını kabul ve mobil öğrenmeye yönelik tutum seviyelerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExaminining of pre-service physical education teachers' mobile learning tools acceptance and mobile learning attitude levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-01
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmnull
dc.identifier.yokid10324893
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617940
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess